velux en vliegenraam

asperger
Juridisch actief: Nee

Re: velux en vliegenraam

#16 , 13 aug 2016 21:36

Als ze in de ingaande PB vermeld zijn dan wel, dat is duidelijk.

ps: bij ons gaan die werkelijk na ongeveer 5 jaar steeds spontaan stuk: het materiaal desintegreert dan en valt gewoon uiteen; het is wel pal zuid, dus met veel zon er op; 50 à 150 EUR is dan ook een spotprijs in vgl met gordijnen die je op maat laat maken voor conventionele ramen
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#17 , 13 aug 2016 21:41

ook hier een verduisteringsraam voor een velux die véél langer dan 5 jaar meegaat. Idem voor een vliegengaas

Gebruiker21

#18 , 13 aug 2016 23:59

Ik stel vast dat een vertrekkende huurder dikwijls zijn gordijnen overlaat (misschien tegen betaling...? weet ik niet...) aan de nieuwe huurder. Ik kan me niet voorstellen dat ik daarna als verhuurder die gordijnen zou moeten vervangen als ze versleten zijn.
Neen, aangezien de gordijnen in dat geval eigendom zijn van de huurder, niet van de verhuurder. Toch een iets andere situatie dan van de TS.

Wat betreft die verduisteringsgordijen van het betrokken merk: Mijn ouders hebben deze in het ouderlijke huis hangen, en die zijn nog in zeer goede staat. ik heb die daar altijd weten hangen van toen de veluxen gestoken zijn. Ze zijn zeker 25 jaar oud...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

asperger

#19 , 14 aug 2016 00:16

Ik stel vast dat een vertrekkende huurder dikwijls zijn gordijnen overlaat (misschien tegen betaling...? weet ik niet...) aan de nieuwe huurder. Ik kan me niet voorstellen dat ik daarna als verhuurder die gordijnen zou moeten vervangen als ze versleten zijn.
Neen, aangezien de gordijnen in dat geval eigendom zijn van de huurder, niet van de verhuurder. Toch een iets andere situatie dan van de TS.

Wat betreft die verduisteringsgordijen van het betrokken merk: Mijn ouders hebben deze in het ouderlijke huis hangen, en die zijn nog in zeer goede staat. ik heb die daar altijd weten hangen van toen de veluxen gestoken zijn. Ze zijn zeker 25 jaar oud...
Die Veluxen bij ons zijn ook ongeveer 25 jaar oud.....een maand geleden heb ik er de voor de vierde keer nieuwe rolgordijntjes aangehangen.
Het zijn nochtans twee kamers op de verdieping die maar sporadisch gebruikt worden en waar de gordijntjes dan ook bijna steeds dicht zijn.
Vanaf een jaar of vijf beginnen die spontaan te scheuren, je kan ze dan zelfs moeiteloos met een vinger doorboren. Lijkt dan alsof de textielvezels beginnen te desintegreren. Soort van textielvermoeidheid....

Slechte lokale luchtkwaliteit misschien!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105

#20 , 14 aug 2016 09:11

Zij het wel de echte Veluxgordijnen? Je hebt ook heel wat namaak op de markt (made in China)

asperger

#21 , 14 aug 2016 12:27

Jazeker steeds van het merk Velux met factuur.
Type gekozen op Velux website en dan gaan kopen bij erkend verkoper van Velux ramen.
Zaten in de originele Velux dozen.

Ze zijn geplaatst op het grootste model Velux raam.
Ik heb nu ook weer de indruk dat die stof van te lichte kwaliteit/sterkte is voor dergelijke grote oppervlaktes.
Na amper één maand beginnen de rolgordijnen in het midden reeds door hangen (lijkt alsof ze uitrekken - zakvorming) en flodderen ze aan de zijkanten.
(gordijnen zijn al die tijd dichtgebleven, dus nog nooit geopend en terug gesloten).

Vermoedelijk gaan ze steeds snel stuk wegens niet sterk genoeg voor de grote oppervlakte.
De ramen hebben een helling van 43 graden.

Gebruiker21

#22 , 14 aug 2016 15:25

Vreemd, die gordijntjes bij mijn ouders worden zeer regelmatig open en dicht gedaan en zijn, op een lichte verkleuring na, nog in zeer goede staat. Het gaat daar om de "standaard" afmeting (1 meter op 1 meter, of hoeveel is dat?). Anyway, wat de situatie van de TS betreft: als die rolgordijntjes er hingen en dus eigendom zijn van de verhuurder, moet hij deze ook vervangen als ze versleten zijn, net zoals hij rolluiken dient te herstellen als die kapot zouden zijn. Eisen dat elk raam een vliegenraam heeft, kan dan weer niet.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

tira00

#23 , 14 aug 2016 20:32

Als de gordijntjes altijd dicht zijn zullen ze hoogstwaarschijnlijk vlugger versleten zijn doordat het zonlicht er bijna constant op kan schijnen.
Hier, ook echte van Velux, duidelijk verschil in de gordijntjes die altijd dicht zijn en degene die alleen s'nachts naar beneden gaan.
Opgerold natuurlijk minder zonlicht.

bosprocureur

#24 , 14 aug 2016 20:59

13 keer een merknaam voluit geschreven op één pagina... is er iemand een recordpoging bezig ? of mag het, omdat het zondag is :) ?

asperger

#25 , 14 aug 2016 21:17

13 keer een merknaam voluit geschreven op één pagina... is er iemand een recordpoging bezig ? of mag het, omdat het zondag is :) ?
Denk dat het komt omdat in dit geval een merknaam zowat een soortnaam is geworden :D .
En omdat ik de uitdrukking "wergwerpgordijntjes" heb gelanceerd :oops: .....

KJ86

#26 , 14 aug 2016 22:53

Zoals ik het lees, heeft TS de woning gehuurd met kapotte gordijnen.
De verhuurder moet enkel de zaken vervangen die teloorgaan tijdens de huurperiode . (Persoonlijke ben ik van mening dat gordijnen niet kunnen scheuren door de zon, enkel door toedoen van de huurder)
Enkel als TS de belofte om de gordijnen te vervangen op papier heeft, zie ik de mogelijkheid om de vervanging af te dwingen, anders zal TS kunnen fluiten naar zijn gordijnen.

Gebruiker21

#27 , 16 aug 2016 08:53

Tja, de merknaam wordt niet meteen in een negatieve context gebruikt. Moest er nu staan "V***x heeft mij bedrogen!", zou het een andere zaak zijn. Als er hier een topic zou gestart worden over of Pampers nu al dan niet bij het GTF moeten, denk ik ook niet dat het echt een probleem zou zijn dat de merknaam gebruikt wordt...

Terug naar “Huren”