Dreigement via FB

Cindyke1987
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Dreigement via FB

#1 , 11 aug 2016 15:30

Beste,

Ik en nog enkele personen hebben via Facebook een groepje opgericht namelijk 1€ veiling, hier kan iedereen iets veilen vanaf 1€... zo kan je goedkoop aan deftige spullen geraken..
Nu is er iemand die enkele regels van de groep heeft overtreden en hierdoor uit de groep werd gezet.
Nu beweert ie bedrijfsleider te zijn van een advocatenbureau, en zou hij één van zijn werknemers een dossier laten opstarten om ons mee voor de rechtbank te sleuren wegens onwettige praktijken.
Hij dreigt er ook mee om de belastingsinspectie op ieder van ons af te sturen; omdat wij zogezegd zwartwerkers zijn; terwijl we 2dehands spulletjes te koop aanbieden. wat naar mijn weten mag, tot aan een bepaald bedrag op jaarbasis.

Nu is mijn vraag natuurlijk... kan die persoon ons iets maken? Of kan ik met een gerust hart gaan slapen?

Groetjes,
Cindy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 11 aug 2016 15:34

Ga maar gerust slapen, op internet kan ik beweren dat ik stafhouder van de balie ben en dat advocatenbureau eens goed ga aanpakken. Zolang u niets verkeerd doet, hebt u niets te vrezen.

Franciscus

#3 , 11 aug 2016 22:52

Advocaat is een beschermd :D beroep.
Om te mogen zeggen dat men advocaat is moet men én jurist én ingeschreven zijn bij een balie.
U kent vermoedelijk zijn naam dus na te gaan of hij ingeschreven is bij een balie
U kan altijd zeggen dat u de stafhouder in kennis zal stellen en ook PV zal laten opstellen bij de politie wegens aanmatigen van titel.

Qua verkopen toch opletten ... veiling ???? is verkoop per opbod bij mijn weten.
Aantal malen dat men 'iet's verkoopt op een rommelmarkt is vb ook aan regels onderworpen bij mijn weten.
Totaal bedrag is inderdaad beperkt maar dan moeten het effectief 2de handzaken zijn.

Reclame

de reden

#4 , 11 aug 2016 23:33

terwijl we 2dehands spulletjes te koop aanbieden. wat naar mijn weten mag, tot aan een bepaald bedrag op jaarbasis.
is dit niet voor het verkopen van uw eigen tweedehandsspullen?

als u andermans zijn spullen te koop aanbied zit u mijne inziens mee een probleem
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV

#5 , 12 aug 2016 07:35

idd. Eigen spulletjes mag u onbeperkt te koop aanbieden. Maar als die "eigen spulletjes" spulletjes zijn die u eerst zélf koopt MET de bedoeling om die te verkopen, dan is het grensbedrag "0" als u niet zelfstandig bent.

sloeberken

#6 , 12 aug 2016 08:37

Op FB zie ik vele groepen waar dieren te koop aangeboden worden, dan vooral honden en katten.
Dit mag niet zonder HK nummer, Dierenrechten organisatie zegt gewoon dat er niets tegen ondernomen word.
Wat betreft die veilingen, dit gaat meer over mama's die te klein geworden kleertjes etc van de kinderen in een veiling plaatsen.
Als een advocatenbureau zich met zoiets zouden bezig houden dan zijn ze met anti reclame bezig.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

de reden

#7 , 12 aug 2016 10:30

in een veiling plaatsen.
en hoe zit het voor het organiseren van verkopen via een veiling,
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

mava105

#8 , 12 aug 2016 11:27

U kent vermoedelijk zijn naam dus na te gaan of hij ingeschreven is bij een balie
.
Persoon is bedrijfsleider van een advocatenbureau. Daarvoor moet hij toch zelf geen advocaat zijn of ingeschreven zijn bij de balie?

JPV

#9 , 12 aug 2016 11:36

Een advocaat moet deontologisch zelfstandige zijn om te pleiten. De uitleg: "zou hij één van zijn werknemers een dossier laten opstarten om ons mee voor de rechtbank te sleuren wegens onwettige praktijken. "

kan dus enkel indien de advocaat zélf zelfstandig advocaat is en de werknemers enkel het voorbereidende werk doen. Meer dan waarschijnlijk zal zijn verhaal echter gewoon wat uit de hoogte doen zijn :).

sloeberken

#10 , 12 aug 2016 11:50

in een veiling plaatsen.
Ze geven er de naam veiling aan, alles word aangeboden voor €1 wie hoogste bod geeft op dat uur en datum mag het komen halen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

de reden

#11 , 12 aug 2016 13:36

in een veiling plaatsen.
Ze geven er de naam veiling aan, alles word aangeboden voor €1 wie hoogste bod geeft op dat uur en datum mag het komen halen.
verleen je dan een dienst of niet?

Blaatpraat

#12 , 18 aug 2016 09:56

Zo'n groep is te vergelijken met een forum:
Iedereen kan iets posten (=topic), waarop iedereen kan bieden (in dit geval per euro; komt overeen met een bericht).

TS is dan beheerder, en heeft mogelijks ook moderators, en controleert of iedereen wel de regels volgt.

Volgens mij dus absoluut niet strafbaar.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”