Hallo,
Ik heb een broek gekocht op X tijdens de soldenperiode voor €131 diezelfde broek was te groot en heb deze teruggestuurd zonder enkel probleem. Je kan je ook op een mailingslijst zetten zodat ze je kunnen contacteren wanneer deze broek in dit geval terug binnen is in jouw maat. zo gezegd zo gedaan. Ik heb hier geen mail van ontvangen.
Nu is het zo dat diezelfde broek met dezelfde artikelnummer ineens een prijsverhoging kent van €36. Dus ik zou voor dezelfde broek met dezelfde artikelnr een meerprijs moeten betalen van €36 terwijl ik eerst deze broek voor €131 betaald heb.
Ik heb al gevonden;
Bron : ECONOMISCHE ZAKEN
Voor identieke produkten die in een zelfde inrichting te koop worden aangeboden mogen geen verschillende prijzen worden aangeduid, zoniet is de door de consument te betalen prijs de laagst aangegeven prijs.
Dit artikel is niet van toepassing op produkten waarvan de verkoopprijs door de overheid opgelegd is.
Na contact te hebben gehad met de klantendienst zeiden zei mij op hun beurt dat ze hun prijs desondanks mogen aanpassen. Dit opgezocht en gevonden in de algemene voorwaarden maar ik vraag me af of dit wel kan met een retournering van dezelfde broek met het zelfde artikelnr. Dus indentieke producten ...
Is X in zijn recht en ben ik zo verkeerd dat dit een onlogisch voorval is ?
Dank bij voorbaat.