Aankoop kledij op internet.

Steffie6
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Aankoop kledij op internet.

#1 , 06 aug 2016 18:24

Hallo,

Ik heb een broek gekocht op X tijdens de soldenperiode voor €131 diezelfde broek was te groot en heb deze teruggestuurd zonder enkel probleem. Je kan je ook op een mailingslijst zetten zodat ze je kunnen contacteren wanneer deze broek in dit geval terug binnen is in jouw maat. zo gezegd zo gedaan. Ik heb hier geen mail van ontvangen.
Nu is het zo dat diezelfde broek met dezelfde artikelnummer ineens een prijsverhoging kent van €36. Dus ik zou voor dezelfde broek met dezelfde artikelnr een meerprijs moeten betalen van €36 terwijl ik eerst deze broek voor €131 betaald heb.
Ik heb al gevonden;

Bron : ECONOMISCHE ZAKEN
Voor identieke produkten die in een zelfde inrichting te koop worden aangeboden mogen geen verschillende prijzen worden aangeduid, zoniet is de door de consument te betalen prijs de laagst aangegeven prijs.
Dit artikel is niet van toepassing op produkten waarvan de verkoopprijs door de overheid opgelegd is.

Na contact te hebben gehad met de klantendienst zeiden zei mij op hun beurt dat ze hun prijs desondanks mogen aanpassen. Dit opgezocht en gevonden in de algemene voorwaarden maar ik vraag me af of dit wel kan met een retournering van dezelfde broek met het zelfde artikelnr. Dus indentieke producten ...

Is X in zijn recht en ben ik zo verkeerd dat dit een onlogisch voorval is ?

Dank bij voorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21

#2 , 08 aug 2016 13:50

Dus als ik het goed begrijp, hebben ze u de broek die u teruggestuurd hebt, gewoon terugbetaald, en is deze na een tijdje terug beschikbaar gekomen, maar deze keer €36 duurder?

Ze mogen inderdaad hun prijzen in de loop van de tijd aanpassen. Wat jij aanhaalt, is wel correct, maar het gaat dan over producten die in inzelfde inrichting op hetzelfde tijdstip aangeboden worden, uiteraard. Anders zouden tankstations bijvoorbeeld de prijs voor diesel nooit meer kunnen verhogen, om maar iets te zeggen... Of zouden winkels bepaalde acties waarbij producten tijdelijk in prijs verlaagd worden, ook nooit meer ongedaan kunnen maken. Bepaalde supermarkten die al eens reageren op promotieacties in de buurt, zouden nogal snel failliet zijn, vrees ik ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Adriana

#3 , 09 aug 2016 11:21

Hetzelfde artikelnummer, maar andere maat....soms ook verschillende prijzen! Of dat mag, weet ik niet...

Reclame

Gebruiker21

#4 , 09 aug 2016 12:29

Hetzelfde artikelnummer, maar andere maat....soms ook verschillende prijzen! Of dat mag, weet ik niet...
Als het een andere maat is, is het niet meer hetzelfde artikel. Een grotere maat = meer gebruikte stof = hogere prijs, zou ik zo denken (hoewel dit in de meeste kledij niet doorgerekend wordt, maar bon).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Meeboo

#5 , 09 aug 2016 12:40

deze firma doet het op volgende manier.

Als u een stuk retourneert zullen ze altijd uw geld terugstorten.

u besteld een nieuw stuk en een andere maar dus kan er o pmoment dat dit in stock is een andere prijs gelden.

Terug naar “Andere”