Verhuurder heeft wetgeving aangepast in contract

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Verhuurder heeft wetgeving aangepast in contract

#46 , 19 jul 2016 15:11

Het VERPLAATSEN van de badkamer of trap, is geen herstelling. Dit zal de huurder niet moeten gedogen. Een herstelling is per definitie iets repareren dat kapot is. Als het dak lekt, OK. Maar als de badkamer en trap nog perfect in orde zijn, valt er niets te herstellen. Meer nog, tijdens de huur mag de verhuurder geen werken laten uitvoeren die het uitzicht en de vorm van de woning veranderen...

Ik zie nergens in het contract staan dat de huurder toestemming geeft voor VERBOUWINGSWERKEN, enkel voor HERSTELLINGEN. Twee totaal verschillende zaken...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#47 , 19 jul 2016 15:15

En ook de regel uitsluiten in contract na 40 dagen om huurvermindering te vragen?
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

KJ86

#48 , 19 jul 2016 15:21

Ik zou dat contract wel eens willen lezen want naar mijn inziens heeft de verhuurder de intentie gehad om duidelijke afspraken te maken en wil de huurder die niet meer inwilligen. Belofte maakt schuld.

Reclame

Gebruiker21

#49 , 19 jul 2016 15:32

Ik zou dat contract wel eens willen lezen want naar mijn inziens heeft de verhuurder de intentie gehad om duidelijke afspraken te maken en wil de huurder die niet meer inwilligen. Belofte maakt schuld.
Ik lees nergens een belofte om renoveringswerken toe te staan... Enkel herstellingswerken. Had de verhuurder de intentie gehad om afspraken rond renoveringswerken in het contract te zetten, had deze laatste dit ook maar zo moeten formuleren...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

midm
Topic Starter

#50 , 19 jul 2016 16:04

Als jullie het contract graag lezen kan ik wel een scan bezorgen.

Voor de herstellingswerken aan het dak heb ik akkoord gegeven door het contract te tekenen. Ik had vooral de vraag over die regel van 40 dagen die niet zoals in de wetgeving vermeld staat. Aan de trap en de badkamer zijn geen reparaties nodig, dus hier zal ik weigeren.

In elk geval wil ik jullie heel erg bedanken voor alle advies, voor mij werd heel wat duidelijker!

Maryline

#51 , 03 aug 2016 08:57

Ik zou graag weten via welk immokantoor, biv persoon dat dit gegaan is? En of het een standaard contract lijkt, dus van waar het komt: wat bovenaan op de eerste pagina vermeld staat(immokantoor /vereniging /...)?

Je zou het eventueel kunnen scannen, ik weet niet of je het hier kan posten?

Lanox

#52 , 03 aug 2016 09:00

Ik zou graag weten via welk immokantoor, biv persoon dat dit gegaan is? En of het een standaard contract lijkt, dus van waar het komt: wat bovenaan op de eerste pagina vermeld staat(immokantoor /vereniging /...)?

Je zou het eventueel kunnen scannen, ik weet niet of je het hier kan posten?
Misschien de forumregels nog eens lezen?

Terug naar “Huren”