echtscheiding - mag ik nog op mijn eigendom?

DHSP
Topic Starter

echtscheiding - mag ik nog op mijn eigendom?

#1 , 03 okt 2008 12:09

Beste
Ik ben in een echtscheiding verwikkeld waarbij ik mijn ex heb toegelaten om ons huis nog te bewonen. We zijn 3 maanden verder en ze laat me niet meer toe om mijn persoonlijke spullen op te halen. Volgende week schakel ik mijn advocaat hiervoor in, maar vrees op een verlenging van de echtscheiding. Ik kan wel nog in de garage, waar ook veel materiaal staat van mij persoonlijk. We betalen nog samen de lening af van onze woning. Moet ze me toelaten om nog op de grond van mijn woning te komen of kan ze hiervoor naar de politie bellen? als ze gerechtigd de politie kan bellen om mij van onze eigendom te zetten, begin ik er niet aan door emotionele redenen. Heeft iemand hier ervaring in? En wat kan zij of ik best doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jorre

#2 , 17 okt 2008 11:01

Heb je een vonnis van de Vrederechter inzake dringende en noodzakelijke maatregelen? Staat daar niets in bepaald inzake toegang tot het huis en/of het beheer van de goederen in het huis?

Beachcomber

#3 , 17 okt 2008 15:55

Voor zover ik kan opmaken uit uw verhaal bnt u nog steeds eigenaar van uw huis en heeft u het volste recht om uw pand te betreden. Uw vrouw kan uw eigendomsrechten niet schaden.

Reclame

Rene

#4 , 17 okt 2008 17:10

Heb ik ook meegemaakt.
Zonder bevelschrift van een rechter waar zou instaan dat ge NIET de woning mag betreden om .... mag u binnen, altijd en op eender welke wijze.

Ik zou gewoon de politie laten vaststellen dat ge niet binnen kan.
Daarna gewoon zorgen dat ge binnen gaat. U mag ook alles meenemen wat van beiden is. Diefstal tussen echtgenoten bestaat niet.
Zo had mijn ex alles voor zich genomen.

Veel succes ermee.

artliner

#5 , 09 nov 2008 08:47

Ik denk dat je in je eigen huis binnen mag. Op voorwaarde dat je domicilie niet werd verzet naar een ander adres. Anders huurt ze het huis van u (al dan niet schriftelijk) en dan moet je op voorhand laten weten dat je langskomt. zoals bij huurders. Daar mogen eigenaars ook niet zomaar binnenvallen.
Ze moet u binnenlaten nadat je verwittigde dat je langskwam.

Als je domicilie nog niet werd verzet. Bel dan de politie! Ze kan u de toegang niet ontzeggen.

Vraag bij de notaris een document dat jullie beiden ondertekenen zodat je niet meer moet betalen voor de lening van het huis en de lasten van het huis. En verzet dan je domicilie. Vanaf dan ben je niet meer welkom in het huis.
Tenslotte betaal je huur en een lening.

paling

#6 , 09 nov 2008 13:23

Vraag bij de notaris een document dat jullie beiden ondertekenen zodat je niet meer moet betalen voor de lening van het huis
die lening is een overeenkomst van beide echtgenoten met de bank en geen overeenkomst tussen de echtgenoten . wat zij ook mogen overeenkomen zolang de bank hiermee niet akkoord gaat blijven beiden aansprakelijk voor de lening .

artliner

#7 , 09 nov 2008 17:19

die lening is een overeenkomst van beide echtgenoten met de bank en geen overeenkomst tussen de echtgenoten . wat zij ook mogen overeenkomen zolang de bank hiermee niet akkoord gaat blijven beiden aansprakelijk voor de lening .
Toen mijn vrouw vertrok, heeft ze geen cent meer in het huis gestoken. (Ze wou haar geld gebruiken om een ander huis te huren) Bij de Notaris werd beschreven dat ik vanaf een bepaalde datum volledig instond voor alle lasten/kosten/en het verder afbetalen van de woning. Er werd zelfs beschreven dat er geen verrekening kwam voor water, gas, elektriciteit, alsook geen verrekeing voor andere taksen en lasten. Ook dat ik instond voor het onderhoud van de woning en de kosten ervan zou dragen.

Als beiden dat tekenen kan er wel iets over gezegd worden.

Als de banken komen aankloppen, kan men wel met het document dat door beiden ondertekend werd iets beginnen. Of de bank nu akkoord gaat of niet. Het huis is de waarborg. Dus weet men wat er te doen staat.

Terug naar “Echtscheiding”