Wie dagvaart wie?

LeenW
Topic Starter

Wie dagvaart wie?

#1 , 02 aug 2016 12:44

Stel: Verhuurder en huurder geraken het op het einde van de huur niet eens over het bedrag dat van de waarborg wordt afgehouden wegens schade aan het appartement. Moet de huurder de verhuurder dan dagvaarden om de extra waarborg terug te krijgen of moet de verhuurder de huurder dagvaarden voor de betwiste schade?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 02 aug 2016 13:31

Wie er het eerst is, zou ik zeggen.

Vorig jaar stond ik op het punt om m'n verhuurder te dagvaarden, en had mijzelf gezegd: maandagavond ga ik dat regelen.
Kwam ik maandagmiddag thuis (middagpauze), kwam er een oproeping binnen van de verhuurder.
Die was mij dus 1 werkdag voor.

LeenW
Topic Starter

#3 , 02 aug 2016 15:18

Wie er het eerst is, zou ik zeggen.

Vorig jaar stond ik op het punt om m'n verhuurder te dagvaarden, en had mijzelf gezegd: maandagavond ga ik dat regelen.
Kwam ik maandagmiddag thuis (middagpauze), kwam er een oproeping binnen van de verhuurder.
Die was mij dus 1 werkdag voor.
Wat gebeurt er dan met de waarborg als geen van beide partijen de stap zet?

Excuses voor de verschrikkelijke dt-fout in de titel trouwens, ik schaam me diep.

Reclame

artemis

#4 , 02 aug 2016 15:59

Wat gebeurt er dan met de waarborg als geen van beide partijen de stap zet?
Dan blijft die gewoon geblokkeerd staan.
10 jaar na het beëindigen van de huurovereenkomst komt de borg dan automatisch vrij.

http://www.elfri.be/juridische-informat ... jn-van-dez

Terug naar “Huren”