Kan 3de die zich borg steld contract opzeggen?

Palmboom123
Topic Starter

Kan 3de die zich borg steld contract opzeggen?

#1 , 02 aug 2016 11:09

Ik heb een contract afgesloten tussen verhuurder en ik, maar gezien ik op dat moment nog werkte als interim wou het immokantoor nog een 3de persoon om borg te stellen, moest er iets foutlopen.

Nu, als die 3de om een of andere redenen beslist om zijn borg op te zeggen, kan het huurcontract dan tussen ik & verhuurder dan opgezegd worden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 02 aug 2016 11:21

Nu, als die 3de om een of andere redenen beslist om zijn borg op te zeggen,
De borg kan niet opzeggen zolang het contract loopt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Palmboom123
Topic Starter

#3 , 02 aug 2016 11:41

Ik heb met die 3de persoon zware ruzie gemaakt en als hij mij echt wilt raken ben ik bang dat hij zichzelf terugtrekt als 3de die borg stelt..

Reclame

sloeberken

#4 , 02 aug 2016 13:24

Ik heb met die 3de persoon zware ruzie gemaakt en als hij mij echt wilt raken ben ik bang dat hij zichzelf terugtrekt als 3de die borg stelt..
Dat kan hij niet, heeft het zelf getekend.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Blaatpraat

#5 , 02 aug 2016 13:24

De borgsteller kan het contract niet opzeggen, noch in geval dat er beroep wordt gedaan op hem als borgsteller kan hij zich terugtrekken en weigeren te betalen.
Dus op dat vlak mag je gerust zijn.

Hij kan het, als hij het echt wilt, het wel proberen voor de vrederechter natuurlijk...

Artikel 2034 en 1234 uit het burgelijk wetboek bepalen dit.

Palmboom123
Topic Starter

#6 , 02 aug 2016 16:22

Ok bedankt voor de antwoorden. Ik weet het genoeg! Dank u.

Terug naar “Huren”