Van 300 naar 230

sloeberken
Topic Starter

Re: Van 300 naar 230

#1 , 29 jun 2016 19:52

In welk jaar is u csr toegestaan, ben je verhuist met toestemming van de bemiddelaar. Hoeveel is u leefgeld per maand.
Heb je kinderen en ben je alleenstaande.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

sloeberken
Topic Starter

#3 , 30 jun 2016 10:08

Word alles betaald door de bemiddelaar, €230 of €7,5 per dag is onaanvaardbaar. Ga eens naar de griffie van de arbeidsrechtbank, en leg dit voor.

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 jul 2016 07:42

van 2009 is 7 jaar ,dan zou dit toch bijna gedaan moeten zijn ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Topic Starter

#5 , 31 jul 2016 08:22

Ik denk dat het in 2009 nog 10 jaar was, pas vanaf 2012 is dit 7 jaar.

denlowie

#6 , 31 jul 2016 08:31

Vind het vreselijk om zo te moeten leven, is dit nog wel menselijk ??

LeenW

#7 , 31 jul 2016 10:46

Ik denk dat u het belangrijkste wel uit het oog verliest, nl. dat er schulden zijn. Er zijn dus mensen die al heel lang op hun geld zitten te wachten. De prioriteit is dat zij betaald worden, CSR of niet. Dat uw vriendin naar een duurder appartement verhuisd, is uiteindelijk hun probleem niet. Vandaar mijn opmerking, zij moeten weer wat langer wachten op hun geld.

Rene

#8 , 31 jul 2016 21:25

Dat ze langer moeten wachten op hun geld? Daar ben ik het niet mee eens.
Waarom geeft de schuldbemiddelaar geen klare inzicht op de stand van de rekening?
En wat er ook gebeurd, 300 euro/maand is dat menselijk?

Moet de schuldbemiddelaar zich wat meer inleven in de situatie van de schuldenaar en meedenken. Dan zouden alle partijen er wel bij varen. En de schulden zouden sneller betaald kunnen worden.
Maar als je vanaf 2009 nog geen overzicht gekregen hebt is het hoog tijd om aan de alarmbel te trekken.

@ durumke Vraag de jaarverslagen op, vraag een gedetailleerd overzicht van de rekening, tot op heden.
Deze info MOET een schuldbemiddelaar gratis en zonder beslommeringen geven aan de schuldenaar.
Je kan deze info ook gratis gaan opvragen en lezen op de griffie. Waarom wacht je dan 7 jaar?

24.000 euro schuld en al 50.000 euro betaald? Hier klopt iets niet.

JPV
Juridisch actief: Ja

#10 , 01 aug 2016 07:32

Enkele opmerkingen:
- hebt u schriftelijke toestemming van de CSR-advocaat dat u een nieuwe huurovereenkomst van 600 euro tekenen?
- wat is de reden van verhuis (is wel degelijk van belang)?
- hebt u al een jaarlijks verslag van de CSR-advocaat gevraagd ivm de stand van de schulden?
- wat is uw maandelijks gemiddeld inkomen?

sloeberken
Topic Starter

#11 , 01 aug 2016 11:30

230 euro of 7.5 euro per dag is enkel voor u voeding, denk dat je best eens naar de griffie gaat en u probleem daar uitlegt.
Kosten voor ontspanning en openbaar vervoer etc zijn verplicht. Je moet nog een menswaardig bestaan kunnen leiden.

Lanox

#12 , 04 aug 2016 09:25

Ze had een contract van 1 jaar
en ze moest vertrekken, willen of niet. Ze had een maand de tijd en dan is het wel niet
makkelijk om iets te vinden dat naar de zin is van de schuldbemiddelaar he.
Dit is in strijd met de huurwetgeving.

denlowie

#13 , 04 aug 2016 09:34

En dan heb ik nog een klein vraagje voor de lezers hier:
Kan mijn vriendin mij een volmacht geven zodat ik het nodige kan doen?
.
Als je vriendin een volmacht schrijft en zij laat dit persoonlijk afstempelen(wettigen) op de burgerlijke stand dan kan je in haar plaats optreden .

Adriana

#14 , 04 aug 2016 20:23

In 2009, met toestemming, haar leefgeld is 300 euro pm.
Sinds 2009 nog niet 1 keer een bewijs gekregen van wat er allemaal met haar geld gebeurd. Ze heeft altijd vast werk gehad, nu op de dag van vandaag nog steeds.
Haar schuld bedroeg in het totaal iets van een 24.000 euro. Ik denk dat die schuldbemiddelaar van haar als zeker 50.000 euro heeft ingehouden maar we weten het niet. Al haar inkomsten gaan naar haar wat ook normaal is. Haar jaarlijks verlofgeld, ziet ze niets van. En dat al van in 2009.

Als jouw vriendin 1500 euro per maand verdient waarvan de vaste kosten +/-800 euro zijn (huur+water/gas/electriciteit/tv/telefoon/internet) en ze kreeg tot kort 300 euro leefgeld, dan zal er niet zo heel veel overblijven voor de schuldeisers (schuldbemiddelaar zal ook snel 100 euro per maand "kosten"). Stel dat er maandelijks 300 euro naar de schulden gaat, dan kom je op 7 jaar aan de helft van wat jij denkt dat er al ingehouden is....Neemt natuurlijk niet weg dat je vriendin recht heeft op een overzicht.

Rene

#15 , 15 aug 2016 08:50

Je kan altijd een afspraak maken met je schuldbemiddelaar. Jij mag daar bij zijn, dat kan hij U niet verbieden. Op voorwaarde dat je vriendin dat wil natuurlijk.
Schuldbemiddelaar MOET de jaarverslagen geven aan je vriendin. In de nieuwe wetgeving is dat verplicht, in de oude op aanvraag. Dus vraag erachter.
En een brief naar de griffie met kopie naar schuldbemiddelaar kan wonderen doen. Maar bedenk dat beide heren (dames) elkaar kennen en nog moeten samenwerken, dus verwacht ook hier geen wonderen.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”