Ingeschreven hogeschool maar kan niet werken als student.

MDT3ach
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ingeschreven hogeschool maar kan niet werken als student.

#1 , 28 jul 2016 16:00

Onlangs heb ik me terug ingeschreven aan de hogeschool voor het academiejaar 2016-2017 na een tijdje gewerkt te hebben. Ik dacht dat ik gewoon als jobstudent kon gaan werken. Maar kinderbijslagfonds ADMB zegt nu tegen men ouders dat ik niet als jobstudent kan werken aangezien ik nog een schoolverlatende werkzoekende ben en in mijn beroepsinschakelingstijd zit. Zei zeggen dat ondanks ik al ingeschreven bij een hogeschool dit pas in effect gaat bij de start van het academiejaar. Ik weet niet hoe het precies in elkaar zit maar toen ik het middelbaar verliet en me inschreef aan de hogeschool ben ik ook gewoon als jobstudent ergens gaan werken. Ik vraag me nu af of er een verschil is tussen de twee.

1. Af studeren middelbaar --> inschrijven hogeschool --> wel vakantie job kunnen doen

2. Gestopt studeren --> inschrijven vdab werkzoekende --> werken --> ontslag nemen --> terug inschrijven hogeschool --> kan geen vakantiejob doen tot begin academiejaar omdat ik ingeschreven stond als werkzoekende

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
okan
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 aug 2016 12:35

Naar mijn weten kan je inderdaad alleen vakantiejobs doen in academiejaar. Dus in september 2016 tot juni 2017.

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 02 aug 2016 12:43

in het academiejaar + in de vakantie die erop volgt. Maar niet in de vakantie die een studieperiode "enkel" voorafgaat.

Reclame

Terug naar “Andere”