Beste forum-leden,
Ik bevind me momenteel in een specifieke situatie en kan geen antwoord vinden op volgende vraag:
Na 4.5 jaar aan het werk te zijn geweest (vast contract) heb ik vanaf 1 mei 2016 de overstap gemaakt naar een ander bedrijf. Bij dit bedrijf volg ik nu een proefperiode (6 maanden) op basis van weekcontracten via interim.
Al vanaf de eerste weken kreeg ik het gevoel dat ik totaal niet binnen dit bedrijf pas en dat mijn takenpakket veel saaier is dan het tijdens de sollicitatiegesprekken werd voorgesteld.
Onlangs kreeg ik een aanbieding van een andere werkgever waarmee ik me duidelijk kan verbeteren, ik ben op dit aanbod in gegaan en zal daar van start gaan op 22 augustus 2016.
Nu doet volgende situatie zich voor: het bedrijf waar ik momenteel nog werk (op basis van weekcontracten) heeft een 'sluitingsperiode' van 2 weken, van 7 - 19 augustus. Werknemers die willen mogen komen werken maar er gaat helaas weinig te doen zijn (internationaal bedrijf dat globaal sluit gedurende deze 2 weken).
Indien ik volgende week (1 - 5 augustus) nog werk (ik kan me dan nog nuttig maken) en dan weiger om een nieuw weekcontract te tekenen zit ik met een periode van 2 weken waarin ik niet tewerkgesteld zal zijn.
Mijn vraag is nu, heb ik recht op een werkloosheidsuitkering gedurende deze 2 weken?
Extra informatie; ben 28 jaar, ben niet aangesloten bij een vakbond, ben samenwonend.
Alvast bedankt voor een reactie.