Terugvorderen huur ex

MDL1
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Terugvorderen huur ex

#1 , 26 jul 2016 17:50

Ik heb een vraag ivm het terugvorderen van huur bij mijn ex.

We woonden 2 jaar feitelijk samen in een appartement waarvan het huurcontract op beide namen stond.

In het huurcontract staat dat de overeenkomst "hoofdelijk en ondeelbaar is tegenover partijen, medevontracterende inwonende partner inbegrepen"

Nu heb ik tijdens die 2 jaar telkens het grootste deel van de huur betaald (€520) mijn ex betaalde maandelijks €250.

Kan ik nu op 1 of andere manier nog geld terugvorderen van hem voor die 2 jaar?

Graag jullie advies?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jul 2016 18:04

Neen.
Ga je ook alle andere uitgaven die jullie gemaakt hebben op een apothekersschaaltje afwegen en nu, na twee jaar en als de relatie ten einde is, vragen dat ieder de helft bijdraagt in alles?
Ik denk niet dat de rechter daarin zal meegaan. Jullie woonden samen en worden geacht, tot bewijs van het tegendeel, jullie onderlinge bijdrage in de kosten van de huishouding, en dus ook de huur, onder elkaar geregeld te hebben.

Sirkii

#3 , 26 jul 2016 18:05

Je kan moeilijk achteraf een (feitelijke) overeenkomst kwa kostenverdeling achteraf met terugwerkende kracht proberen wijzigen als er tijdens het samenwonen geen (bewijsbare) inspanningen ondernomen werden tot bv 50/50 verdeling.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”