douche verzakt - wie betaalt de herstelling?

lovetara99
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

douche verzakt - wie betaalt de herstelling?

#1 , 26 jul 2016 11:16

Vorig jaar huurde ik een appartement in een rijwoning. De woning werd door de eigenaar 'gerenoveerd'. Dus normaliter verwacht je in een quasi nieuw appartement je intrek te nemen. Er zijn het voorbije jaar meerdere problemen geweest (schimmel, een terrasafdekking die eerder een vergiet bleek te zijn dan een afdekking, niet werkend rolluik, verluchting in de douche die uit het plafond komt etc... )

Na aandringen werden sommige dingen hersteld (bv terrasafdekking).
Een week of 2 geleden nam ik 's ochtends een douche en kwam de douchebak langs de achter- en zijkant los van de muur en zakt deze in. Een douche nemen kan dus niet meer want dan loopt er water tussen de muren de de douchebak. Ik vermoed echter dat de douchebak niet correct werd geplaatst (niet gestut langs deze kanten). Ik heb de huisbaas gecontacteerd om te vragen om dit te laten herstellen maar krijg geen respons.

Wat adviseren jullie? Wie is er verantwoordelijk voor de herstelling? De huisbaas of ikzelf? Ik vind dat dit geen normaal onderhoud is, als een douchebak na minder dan een jaar loskomt van de muur.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 26 jul 2016 11:19

Dit lijkt mij voor de eigenaar te zijn.

Hoe heb je dit gemeld? Via de "correcte" procedure van aangetekende zending?
Zo nee: doe dit dan snel.
Als puntje bij paaltje komt, is een aangetekende zending de enige manier die je hebt om te bewijzen dat je het gemeld hebt (naast een deurwaardersexploot).

mava105

#3 , 26 jul 2016 12:24

Typische fouten gemaakt door een amateur aannemer. Even een oud huisje goedkoop inkopen en na de normale uren nog een paar uurtjes klussen in de nieuw eigendom, uiteraard zo goedkoop mogelijk en dan de appartementen te huur stellen.
Is er wel een bouwtoelating voor de opsplitsing? Hoeveel brievenbussen hangen aan de gevel?

Reclame

denlowie

#4 , 26 jul 2016 12:30

Ik heb in mijn leven toch al wat douche geinstaleerd en vroeger legden we de bak in het rijnzand, dit kon nooit zakken, maar wel leven, van warm naar koud, deze waren wel toen van plaatstaal !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Huren”