Echtgenoot verlaten

Anonym0202
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Echtgenoot verlaten

#1 , 25 jul 2016 19:01

Beste,
Ik schets even mijn situatie ik ben geboren in Kortrijk (België) en ben getrouwd met iemand uit het Brusselse. We hebben een dochtertje van 6 maanden. Ik zit in een zeer slechte relatie. En wens mijn huwelijk te beëindigen.
Mag ik zomaar mijn gerief en dochtertje van 6 maanden meenemen en mijn man verlaten?
Ik wens te verhuizen dicht bij mijn ouders te Kortrijk.
Kan men mij verplichten om in het Brusselse te blijven wonen (is een nachtmerrie) hoe zit het met mijn dochtertje. Het geduld heeft hij niet en hij werkt van 5u tot 13u.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Anonym0202
Topic Starter

#2 , 25 jul 2016 21:12

:( weet echt niet wat te doen. Iedereen raad me aan om hier te blijven maar de situatie is onhoudbaar...

Adriana

#3 , 25 jul 2016 21:57

Als je niet gelukkig bent en je denkt dat er geen hoop meer is voor jouw huwelijk, dan moet je de stap zetten om te scheiden. Niemand kan in jouw plaats beslissen of raad geven of je wel of niet moet blijven....

Niemand kan jou tegenhouden om je spullen te pakken en bij je ouders in te trekken. Kan je het niet bespreken met je man? Hij zal het ook wel weten dat het niet meer gaat tussen jullie....

Juridisch gezien denk ik dat je niet zo een groot nadeel zal ondervinden indien je je spullen pakt en met jullie dochter bij jouw ouders intrekt, zolang je de papa op de hoogte brengt en een bezoekregeling uitwerkt tot er een vonnis is. Zeker als jij nu voor jullie dochtertje zorgt. (ik neem aan dat je niet werkt, of anders hoe ging je het doen, dagelijks van Kortrijk naar Brussel rijden voor je werk?)

Contacteer een advocaat.

Reclame

Anonym0202
Topic Starter

#4 , 25 jul 2016 22:41

Beste,

Bedankt voor je bericht. De reden waarom ik zo twijfel is omdat hij reeds gedreigd heeft dat hij klacht zal indienen dat ik er vandoor ben met zijn dochter.. Iedereen raad me in mijn omgeving aan om ter plaatse te blijven want dit kan tegen me gebruikt worden. Hij zou moeten vertrekken. Verder dreigt hij met co-ouderschap. Volgens hem zou ik het moeten aanvaarden, en zou ik in het Brusselse moeten blijven. Maar dit is gewoon geen optie voor mij. Ik heb me meermaals sterk opgesteld maar mijn energie is op. Ik werd zelf geslaan toen ik 1 maand zwanger was van zijn kind maar heb gewoon geen bewijs. Mijn dochter is mijn alles! Ik werk als field sales manager en ben momenteel op ouderschapsverlof...

Adriana

#5 , 25 jul 2016 22:54

Hij kan inderdaad klacht indienen, maar of dat zo heel veel gaat uithalen in de rechtbank, is maar de vraag. Daarom ook dat ik zei dat je een bezoekregeling moet uitwerken of toch voorstellen, zodat hij jou niet kan verwijten van ontvoering en slechte wil. Als ik het goed begrijp, is de kans klein dat jullie met EOT kunnen scheiden (onderlinge toestemming).

Je zegt dat hij zou moeten vertrekken....ja, dat kan, maar daarvoor moet er een vonnis zijn met voorlopige maatregelen van de familierechtbank en als je de situatie nu al onhoudbaar noemt, wat gaat het geven als je hem uit huis zal proberen zetten?

Laat je vooral niet intimideren en neem zo snel mogelijk contact op met de juiste instanties die jou kunnen bijstaan met goede raad (CAW, politie, advocaat...)

Anonym0202
Topic Starter

#6 , 25 jul 2016 23:05

Het enige voorstel dat ik kan doen is dat hij zijn dochtertje ziet samen met mij erbij. Ze is 6 maanden, een baby... Hij keek er amper naar om. En plots zou hij voor haar moeten zorgen?
Ik neem contact op met een advocaat...

Bedankt

Terug naar “Echtscheiding”