vochtige muur

bryan712
Topic Starter

vochtige muur

#1 , 25 jul 2016 19:52

ik huur een huis,in 1 kamer (waar er niet geslapen word,eerder een berging,wel op eerste verdiep)is er één muur een stuk vochtig,en als je er binnen komt ruik je dat ook.ook heb ik bijna constant water in mijn kelder,huisbas heeft aan de kelder al iets proberen te doen,maar helpt niet.kan ik hier iets tegen doen,of moet ik dit tolereren? (onlangs gutste het water in mijn keuken door de dampkap (het goot buiten),en dat komt vanwaar die muur erboven vochtig is,ook 2 dagen ervoor stond ik s'morgens ol en was er water in mijn keuken (dacht eerst dat het mijn frigo ofzo was),wat moet ik hieraan doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jul 2016 20:22

Verwittig aangetekend de verhuurder en geef hem 14 dagen de tijd om het te verhelpen.

KJ86

#3 , 25 jul 2016 20:28

(onlangs gutste het water in mijn keuken door de dampkap (het goot buiten)

Als dit enkel bij hevig wateroverlast voorvalt, is dit inderdaad een verwaarloosbaar probleem. Vergelijkbaar met een straat die onder water staat en dan verschieten dat het de woning binnendringt. Je moet het sowieso melden zodat er gecontroleerd kan worden of dat er geen fout in de constructie zit.

Een vochtige/natte kelder is veel voorkomend en duur om op te lossen. Ik veronderstel dat het om een oud huis gaat, in theorie moet de verhuurder deze kelder waterdicht maken, in praktijk kan het zijn dat het huis de zware investering niet waard is.

De vochtige muur moet je melden aan de verhuurder zodat die het probleem kan oplossen.

Reclame

bryan712
Topic Starter

#4 , 25 jul 2016 20:36

dus als het in de winter s'nachts paar nachten na elkaar giet,of paar dagen er tussen,dan zit ik hier iedere morgen onder water in huis,want ik kan dat niet opvangen in iets,dat mag toch niet,of dit is toch niet normaal??

KJ86

#5 , 25 jul 2016 21:00

Als het zo extreem is, zal het waarschijnlijk om een constructiefout gaan, dat moet gemeld worden aan de verhuurder zodat die het kan oplossen.

Als er 80 liter water per m2 uit de lucht valt op 45 minuten zoals eergisteren in Kortenaken dan kunnen ook correcte constructies water doorlaten. Ik had dat vroeger bij mijn aluminium schoorsteen element. Het kwam zo uit de fabriek en dat regende bij extreme regenval in combinatie met de juiste windrichting binnen.

Terug naar “Huren”