Ik heb 2 vragen met betrekking tot ons huurappartement in Limburg.
1. We hebben initieel een 3-6-9 contract getekend (mijn vriend en ik) waarin staat dat we bemeubeld huren en dan een lijst van wat in het appartement staat. Dus bvb. Tafel, 6 stoelen, etc. etc. Maar nu hebben wij ondertussen zo goed als alle meubels teruggebracht naar de verhuurder en onze eigen meubels gekocht. Het enige wat er nog staat van de verhuurder is een kast en een sofa, maar die willen we eventueel ook zelf nog kopen. DE VRAAG: wij betalen nu nog steeds 20 euro per maand extra (zoals in het contract staan) voor bemeubeld huren. Kan dit worden herzien of aangepast?
2. In onze appartementsblok (2014 bouwjaar) zijn 6 appartementen met dezelfde faciliteiten. 2 verdiepen, geen lift, alleen trappen. Geen garage, wel parkeerplaatsen achteraan. Alle appartementen hebben een gemeenschappelijke kost van 60 euro per maand. Alleen onze verhuurder (eigenaar van dit ene appartement in deze blok) vraagt 75. Wij wisten niet op voorhand dat de standaard voor de andere appartementen 60 euro was. Nu vinden we het wel wat vreemd dat wij 15 euro meer moeten betalen, terwijl wij niet meer voordelen hebben of dergelijke. De verhuurder zegt dat dit komt omdat er een nieuwe inloopdouche in het appartement staat... maar dat klopt toch ergens niet? De andere appartmenten hebben douche + bad zelfs, en daarnaast heeft dat toch niets met gemeenschappelijke kosten te maken. Het is ook zo dat deze douche er al lang van voor onze tijd in het appartement stond ... Dus ik weet niet of dit wel mag.
Alvast heel erg bedankt voor uw antwoord! Het kan zijn dat dit allemaal toegelaten is, maar het kan ook zijn van niet... ik hoor het graag

Met beleefde groet,
NS