wanneer terugbetaling?

Laura33
Topic Starter

wanneer terugbetaling?

#1 , 24 jul 2016 21:52

Is het ergens "te zien" waanneer men de teruggave van de belastingen krijgt? Staat dit in my minfin?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Billybob

#2 , 24 jul 2016 22:07

Eerst aanslagbiljet ontvangen. Betaling op het einde van de 2e maand die volgt op het aanslagbiljet.

Ik neem aan dat het gaat over aanslagjaar 2016 - inkomstenjaar 2015? Indien het een beetje is zoals vorig jaar, dan komen de eerste biljetten uit eind augustus en komen de laatste uit einde juni 2017. Dus betaling ten vroegste eind oktober 2016.

Laura33
Topic Starter

#3 , 24 jul 2016 22:25

Bedankt, het gaat inderdaad over inkomstenjaar 2015. Vorig jaar kregen we relatief snel de aanslagbiljet (begin september) en vroeg mij af of het dit jaar ook zo zou zijn. Kan ik dit ergens navragen of is het echt geduld hebben?

Reclame

wanton

#4 , 24 jul 2016 23:09

Navragen heeft geen zin. Als jij vorig jaar in september een biljet heeft ontvangen, is dat geen garantie dat dat nu weer zo is. Het kan evengoed maart-april worden. De computer bepaalt welk dossier zal behandeld worden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jul 2016 10:37

De computer bepaalt welk dossier zal behandeld worden.
Is dit zo? Ik dacht dat de aangiftes die eerst ingediend werden (en die volledig in orde waren), ook als eerste behandeld werden? Zowel ikzelf als mijn partner proberen onze aangiftes zo snel mogelijk via Tax-on-web de deur uit te hebben, en hebben altijd al ons aanslagbiljet eind augustus, begin september mogen ontvangen. Telkens geluk gehad? Of houden ze toch rekening met "first comes / first served"?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Fortuin

#6 , 25 jul 2016 12:25

First come, first served lijkt me logisch. Mensen die een mandataris hebben (bv. boekhouder) ontvangen hun aanslagbiljet vaak soms maar in februari. Voor een volledige controle hebben ze sowieso 3 jaar de tijd, dus dat maakt weinig uit.

wanton

#7 , 25 jul 2016 12:56

Hebben jullie geluk gehad. Als de papieren aangiftes ingescand zijn, is er geen verschil meer. Het zijn niet de ambtenaren die bepalen welke dossiers eerst behandeld worden.
Enkel de mensen die een voorstel van vereenvoudigde aangifte hebben ontvangen, hebben voorrang.
Toet-anch-Amon

wanton

#8 , 26 jul 2016 18:08

Vandaag vernomen dat Tax on Web nog te veel fouten vertoont waardoor men nog niet aan definitieve afrekeningen begint. Het zou nog 4 tot 6 weken kunnen duren eer de correcte berekeningen kunnen starten.
Toet-anch-Amon

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#9 , 27 jul 2016 16:56

Damn, en we kregen om en bij de €4000 terug... 'k Zal dus al blij mogen zijn als we dat geld dit jaar nog gaan zien...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”