gekocht bed niet geleverd

folky
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

gekocht bed niet geleverd

#1 , 24 jul 2016 09:25

Goedemorgen,
Bij deze heb ik een probleem en weet niet hoe dit aan te pakken.

Heb een tijd geleden een vintage bed gekocht in een fabriekswinkel in lelystad(nederland)via fb.Dit voor de som van 275€ inclusief levering.Nu bij de eerste levering is het mis gegaan.chauffeur ziek,heb mijn schoonbroer in geschakeld om hier aanwezig te zijn tot 11u.ze hebben mij verwittigd op fb,maar dat zie ik niet als ik aant werken ben.Ook hebben ze mij gebeld(maar ze kregen geen gehoor...vergeten naar belgie te bellen!!)
Daar ik het wil annuleren en een ander bed heb gekocht,willen ze dat niet.Dus nieuwe datum voor levering afgesproken.Wordt niet geleverd na uren wachten.krijg bericht dat de baas mij gaat bellen....hoor niets.
Vraag voor het telnr van de zaakvoerder;maar krijg reactie niet meer.
Dan zoeken naar de zaak op internet en gevonden.Dan maar zelf bellen en krijg de medewerken aan de lijn(het contact via fb) en zegt dat de baas niet aanwezig is,maar ze zal het doorgeven.
Geen gehoor meer,dan maar via email,waar ik alles nog eens probeer duidelijk te maken.Dit is de reactie die ik krijg...

Geachte heer

Als eerste mijn wel gemeende excuus voor de vertraagde levering van het door u gekochte bed. Ook mijn oprechte excuus dat ik zeer moeilijk te bereiken ben. Ik heb u vandaag getracht te bellen maar uw was helaas niet bereikbaar.

Wij kunnen het bed aankomende dinsdag bij u afleveren op het door u afgegeven adres.

In afwachting van u reactie.

Met vriendelijke groet,

Weer gebeld???daar geloof ik ondertussen niet meer in.
Heb ondertussen al meerdere mails gestuurd,maar krijg geen reactie niet meer.

Heb nu nog een laatste mail gedaan,dat ze het maar leveren,maar krijg geen gehoor meer.

Hoe kan ik dit nu oplossen?

alvast bedankt manu

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Maxime03

#2 , 24 jul 2016 10:19

Zeker dat u niet met een malafide verkoper zit? FB is niet de beste plaats om dingen te kopen, al wil ik hiermee niet bedoelen dat iedereen oplichters zijn.

folky
Topic Starter

#3 , 24 jul 2016 12:32

Volgens mij niet,anders had ik nooit via mail reactie gehad van de fabriekswinkel.is zoiets als kringloop,maar dan in nederland.

Reclame

sloeberken

#4 , 24 jul 2016 14:03

Heb je het adres van de fabriekswinkel, stuur hun een ingebrekestelling met een AS.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

folky
Topic Starter

#5 , 24 jul 2016 16:03

Ja dat heb ik,en wat houd dat juist in?

de reden

#6 , 24 jul 2016 16:16

u kan ook online klacht indienen
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... _indienen/
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

sloeberken

#7 , 24 jul 2016 16:31

Schrijf in u AS dat u op datum xx een bed hebt besteld en €xx hebt betaald. dat u duidelijke afspraken wenst in verband met de levering binnen de 10 dagen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105

#8 , 24 jul 2016 17:06

Gaat dat ook voor een bestelling bij een Nederlandse webwinkel?

denlowie

#9 , 24 jul 2016 17:43

Ik zie de Economische Inspectie van België nog niet tussen komen in Nederland !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie

#11 , 24 jul 2016 20:12

Als ik me herinner is het ODR niet gratis .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Van Camp

#12 , 24 jul 2016 21:46

Als ik me herinner is het ODR niet gratis .
Beste,

Het indienen van een klacht bij het ODR-platform is gratis. Wel kunnen er inderdaad kosten zijn als de klacht door het platform doorgeleid wordt naar een ADR-entiteit. Daarover informeert het entiteit u dan tijdig.

Mvg,

Van Camp

FOD Economie
Contacteer: Website Facebook Twitter YouTube

#13 , 25 jul 2016 15:14

Het beste wat je in dit geval kan doen is contact opnemen met het Europees Centrum voor de Consument: http://www.eccbelgie.be

Met vriendelijke groeten

Terug naar “Consumenten Koop”