willen nt naar vader

conny
Topic Starter

willen nt naar vader

#1 , 05 nov 2008 09:57

Kan iemand me raad geven ivm met bezoekrecht aub Heb twee zonen van 12 jaar Hun vader heeft 6 jaar geleden een brief geschreven dat hij ze niet meer kwam halen in het belang van de kinderen omdat deze moesten opgroeien in een normale situatie enz. Vanaf dan hebben de kids hem ook niet meer gezien of gehoord. Nu krijg ik een schrijven van zijn advocaat dat hij de kids na 6 jaar terug bij hem wil maar deze willen natuurlijk niet meer Kan hij na die jaren zomaar ineens de kids terug willen.

grtj myrtje

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Peterken

#2 , 05 nov 2008 10:58

Hoi Conny

Het blijft nog altijd een bezoekrecht. Dus wanneer de vader afziet van dit recht kan je er weinig aan doen. Langs de andere kant mag je ook niet weigeren wanneer de vader de kinder wel wil zien. Weet is een heel dubieus systeem maar het is niet anders.

Grtjs

conny
Topic Starter

#3 , 05 nov 2008 20:07

das waar maar vind het moeilijk me kinderen te dwingen
en nee het is niet dat ze van me niet mogen zoals velen zullen denken
Ze zeggen gewoon we kunnen dit niet meer aan "'zijn vroeger dingen gebeurt die niet zo netjes waren" we weten dat het ons vader is maar zijn nu een gelukkig gezin . Sta een beetje radeloos maar ik vind niet dat ik ze wenend moet laten geen toch
grtj

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#4 , 05 nov 2008 20:41

... ik vind niet dat ik ze wenend moet laten geen toch
grtj
Op 1 september hebben heel wat kleine kinderen (+ ouders) dat probleem als je ze aan de schoolpoort afzet

Tracht met de vader overeen te komen om het één en het ander af te spreken. Dit lijkt me te verkiezen boven iets te laten escalleren waarbij advocaten het conflict gaan beslechten.

RR

Rebel-with-a-cause

#5 , 05 nov 2008 20:42

Welke regeling staat in de/het overeenkomst/vonnis?
Is er ook een regeling inzake alimentatie? Wordt/werd deze uitgevoerd en opgevolgd?
Men kan natuurlijk niet omheen het feit dat hij hun vader is en blijft. En in die hoedanigheid heeft hij recht om de kinderen te zien.
Misschien is het, gezien de omstandigheden, mogelijk om 'momenteel' een beperkt omgangsrecht toe te laten zodat de kinderen en hun vader de kans hebben om elkaar weer te leren kennen.

Terug naar “Echtscheiding”