wie mag bij wie slapen

sniper
Topic Starter

wie mag bij wie slapen

#1 , 04 nov 2008 20:23

ik hoorde net van een dame die naar blankenberge kwam wonen wat zij meemaakte
de wijkagent komt kijken voor de inschrijving en hij vraagt hoeveel mensen er wonen
zij zegt 4
haar oudste dochtertje en zoontje (ik denk 7 en 9) slapen samen en het jongste zoontje (4 jr) slaapt bij haar op de kamer
de wijkagent zegt dat volgens de wet een moeder niet bij haar zoontje mag slapen
weet iemand op welke wet dit gebaseerd kan zijn?
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 04 nov 2008 21:04

Huh? Hoe gaat dat dan met ouders die hun baby al dan niet tijdelijk op hun slaapkamer zetten? Is dat dan ook tegen de wet?

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

sniper
Topic Starter

#3 , 05 nov 2008 00:47

dat is ook waar ik mij vragen oveer stel

Reclame

Prinsesje

#4 , 05 nov 2008 09:32

Hey, dan heb ik toch wel een beetje gelijk dat er ergens een regel / wet bestaat over het ' samen slapen'. In welke vorm dan ook.

Weet iemand van het forum zelf dat of is er een advocaat of bemiddelaar die dat effe kan opzoeken.
Mijn nieuwsgierigheid is gewekt.

Ps: Sniper: Nog efkes over het kamperen: Onze tent bestaat uit 3 compartimenten + een tentje met twee compartimenten.
Die met 2 gebruikten we vroeger toen we de kleinste nog niet hadden.
En ja , toen moesten mijn zoon en dochter samen slapen.
De grote met 3 gebruiken we tesamen, de grote en kleine zus samen in een compartiment.
Volgende zomer gaat de vrijer van de dochter mee, ze is dan 17jaar, hij 19 jaar. Zij zullen dan beschikken over de tent met 2 comp.en de rest in de grote , ieder z'n eigen comp.
Ik denk da'k redelijk in orde ben zo, hé? Hihi: :wink: ( grapje)

Prinsesje

sniper
Topic Starter

#5 , 05 nov 2008 13:11

Hey, dan heb ik toch wel een beetje gelijk dat er ergens een regel / wet bestaat over het ' samen slapen'. In welke vorm dan ook.
daar ben ik niet zeker van
het is een wet die van toepassing is in blankenberge, maar daar hebben ze meer van die wetten

roderidder
Contacteer: Website

#6 , 05 nov 2008 17:49

In de strafwet is niet bepaald met wie je al dan niet je bed mag delen.
Ook al ben je getrouwd, je ovetreed geen strafwet als je met een ander in bed duikt.

Dan bestaan er wel regels die betreking hebben op "verkrachting" etc.
Ook over "de zeden" >> bederf van jeugd is zo een voorbeeld die je ruim zou kunnen gaan interpreteren

Maar volgens mij mag je als 30 jarige moeder met je 15 jarige zoon samen in bed slapen.

Als je al de ouders (en kinderen) gaat straffen omdat ze in de armen van hun ouder in slaap zijn gevallen dan lopen de meesten morgen allemaal al ergerend rond.

RR

Beachcomber

#7 , 06 nov 2008 15:09

Er bestaan geen wetten die regelen wie of wat met wie dan ook mag slapen. Waarschijnlijk bestaat er in Blankenberge een gemeentelijke verordening die het minimum aantal slaapkamers bepaalt, om te vermijden dat vakantie-appartmenten zouden worden overbelast, met onhygiënische toestanden tot gevolg. Het kan ook een maatregel zijn tegen huisjesmelkers.

Die agent had het waarschijnlijk mis. Men kan een ouder niet verbieden om samen met een kind in 1 kamer te slapen, dat behoort immers tot de privésfeer. Enkel als er achteraf blijkt dat er in die slaapkamer strafbare zaken zijn gebeurd kan er opgetreden worden, nooit vooraf, en zeker niet in de privacy van het eigen huis. Al wie het tegendeel beweert eigent zich rechten doe die niet bestaan.

sniper
Topic Starter

#8 , 06 nov 2008 16:36

Al wie het tegendeel beweert eigent zich rechten doe die niet bestaan.
wat in blankenberge maar al te vaak gebeurt

Terug naar “Archief”