tweedehandswagen verkoopsovereenkomst

Broncky
Topic Starter

tweedehandswagen verkoopsovereenkomst

#1 , 15 jul 2016 21:30

Ik heb vorige week een wagen gekocht.
De particuliere verkoper heeft een papier gemaakt met daarop het model, de kleur en de perfecte staat van de wagen.
Alsook de prijs.
De wagen staat echter nog te koop op twee zoekertjessites, ik verdenk de man ervan dat hij de wagen toch nog zou verkopen als hij een beter bod krijgt.
Wij zijn overeengekomen dat we de wagen eind vd maand gaan afhalen en dan betalen, omdat de man nog moet wachten op zijn nieuwe wagen.
Wat kan ik doen als hij alsnog de wagen aan iemand anders verkoopt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 15 jul 2016 21:45

Hij kan deze niet meer verkopen, aangezien u eigenaar bent (als de koop volledig rond is??). Anders legt u klacht neer voor diefstal en heling.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jul 2016 07:43

Heb je een voorschot betaald?
Best is die wagen nu al gaan afhalen, want wat ga je doen als hij hem wel verkoopt, naar een advocaat gaan en een proces voeren die veel geld kost !

Juridisch is de verkoop gesloten, maar praktisch ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Oude Belg

#4 , 16 jul 2016 08:56

Best is die wagen nu al gaan afhalen
Kan niet :
Wij zijn overeengekomen dat we de wagen eind vd maand gaan afhalen en dan betalen, omdat de man nog moet wachten op zijn nieuwe wagen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

sloeberken

#5 , 16 jul 2016 11:02

Spreek eens met de verkoper.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Broncky
Topic Starter

#6 , 17 jul 2016 17:32

Bedankt voor de reacties, heb de eigenaar gecontacteerd en we mogen de wagen deze week gaan halen

Terug naar “Consumenten Koop”