Factuur na 2 werkdagen betalen

Maxime03
Juridisch actief: Nee

Re: Factuur na 2 werkdagen betalen

#16 , 15 jul 2016 12:09

Jij hebt de openingspost dus niet voldoende gelezen.
Ik herhaal, u hebt het recht om een elektronische factuur te weigeren. U dient dit enkel te melden aan de creche. Zij mogen hier zelfs geen bijkomende kosten voor aanrekenen. Wat zou de creche doen indien u niet beschikt over internet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21

#17 , 15 jul 2016 12:25

Ik bedoel hiermee letterlijk dat ik het al aangevraagd had om facturen per post te krijgen, wat onmogelijk bleek te zijn.
Dan hoef ik geen reactie te krijgen dat ik maar moet vragen dat ze facturen per post opsturen.
Even uit het oog verloren dat jij de topic starter was :oops: . Anyway, veel succes, verder... (Je bent op het forum mondig genoeg, ik ben zeker dat je uw creche van antwoord zal kunnen dienen als je daar gaat klagen.)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Blaatpraat
Topic Starter

#18 , 15 jul 2016 14:04

Ik bedoel hiermee letterlijk dat ik het al aangevraagd had om facturen per post te krijgen, wat onmogelijk bleek te zijn.
Dan hoef ik geen reactie te krijgen dat ik maar moet vragen dat ze facturen per post opsturen.
Even uit het oog verloren dat jij de topic starter was :oops: . Anyway, veel succes, verder... (Je bent op het forum mondig genoeg, ik ben zeker dat je uw creche van antwoord zal kunnen dienen als je daar gaat klagen.)
Klopt, ik heb geleerd om m'n mond open te trekken tegenwoordig (jaartje geleden was dat nog niet het geval; keer naar een rechtbank moeten en jezelf verdedigen tegen een mondige advocaat helpt blijkbaar...).
Er is momenteel ook geen probleem met de crèche, maar wilde eens weten wat er juridisch kan en niet kan bij dit probleem (die gewoon onderling opgelost geweest is). :-)
Jij hebt de openingspost dus niet voldoende gelezen.
Ik herhaal, u hebt het recht om een elektronische factuur te weigeren. U dient dit enkel te melden aan de creche. Zij mogen hier zelfs geen bijkomende kosten voor aanrekenen. Wat zou de creche doen indien u niet beschikt over internet?

Ah? Zij beweren dat het voor hun niet mogelijk is om deze te geven.
Want zoals ik zei: dit zou alle problemen die ik aanhaal meteen oplossen.

Wel vreemd dat ik dan bij veel bedrijven waar ik kan kiezen tussen elektronisch of papier ik moet bijbetalen als ik kies voor papieren factuur.
Wist niet dat dit niet mocht om extra geld hiervoor te vragen?

Reclame

Gebruiker21

#19 , 15 jul 2016 14:07

Hoe zou dit de problemen oplossen? Als je op reis bent, kan je uw post toch ook niet nakijken? Of je laat het nasturen, maar hoe zou je dan betalen als je geen telecommunicatie mee hebt? Via eBanking zal dan niet lukken... Enige manier die ik zie is iemand anders tijdens uw reis al uw post laten nakijken en de rekeningen betalen van zijn eigen rekening?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Blaatpraat
Topic Starter

#20 , 15 jul 2016 14:25

Hoe zou dit de problemen oplossen? Als je op reis bent, kan je uw post toch ook niet nakijken? Of je laat het nasturen, maar hoe zou je dan betalen als je geen telecommunicatie mee hebt? Via eBanking zal dan niet lukken... Enige manier die ik zie is iemand anders tijdens uw reis al uw post laten nakijken en de rekeningen betalen van zijn eigen rekening?
Als je een tijdje niet thuis bent, kun je dit op voorhand aangeven bij de post om het te laten doorsturen.
Betalen doe je ook op voorhand, of dit nu online of in het postkantoor gebeurd, is op voorhand.

En worst case, kun je inderdaad iemand anders je post laten afhandelen.
Dit zou je ook in feite kunnen laten doen met mails, besef ik nu net, al is het daar iets lastiger (voor een buitenstaander) om de belangrijke en de niet belangrijke mails te sorteren (itt tot post, iets dat in een geadresseerde enveloppe toekomt, kun je tegenwoordig meestal wel als belangrijk aanschouwen).

Gebruiker21

#21 , 15 jul 2016 14:29

Als je een tijdje niet thuis bent, kun je dit op voorhand aangeven bij de post om het te laten doorsturen.
Betalen doe je ook op voorhand, of dit nu online of in het postkantoor gebeurd, is op voorhand.
Ja, dat weet ik wel, maar daarmee zijn uw facturen nog niet betaald. Als je dan geen internetconnectie ter beschikking hebt, is betalen via eBanking niet echt een optie...

Dan zou je al echt iemand anders moeten gaan vragen om de rekeningen effectief te betalen. Mijn inziens is het probleem niet het feit dat de factuur per mail komt, maar het feit dat de betalingstermijn zo kort is, en ze ook effectief na een paar dagen al een aanmaning sturen. Persoonlijk ken ik geen enkel bedrijf dat al na enkele dagen na de originele factuur uit te sturen, reeds de aanmaning uitstuurt. Zelfs de facturen waar ik het over had, die "onmiddellijk te betalen" zijn, kan ik rustig een week of twee laten liggen vooraleer te betalen, zonder een aanmaning te krijgen... Maar bon, in theorie heeft de crash wel het recht om een aanmaning te sturen de dag nadat de betalingstermijn (van twee dagen) overschreden is... Bizarre praktijken, maar in theorie dus toegestaan...

Terug naar “Andere”