#4 , 15 jul 2016 12:06
Oud topic, maar zelfde boosdoener …
En normaal gezien zou ik dit blauwblauw laten, maar omdat Colruyt volgens mij de laatste tijd niet goed bezig is qua prijspolitiek (je moet zo ongeveer een eigen boekhouding bijhouden om te zien of hun promo’s wel promo’s zijn aan het tempo waarmee hun prijzen wijzigen, los van hun befaamde rode prijs) zou ik deze keer toch nog een reactie willen sturen op hun standaardantwoord.
Is er niet ergens een wetgeving die bepaalt dat er een bepaalde hoeveelheid aanwezig dient te zijn in geval van reclame-acties, en zou een uitgeputte voorraad na één dag van een actie die twee weken zou duren dan niet duiden op een te kleine voorraad ? En dit los van het feit dat de medewerker eigenlijk zélf aangeeft dat de gratis producten überhaupt nooit voorradig geweest zijn.
Dit is de situatie, eerst mijn mail en daarna het standaard nietszeggende antwoord van de ‘klantendienst’. Iemand tips welk antwoord ik hen kan geven ?
“Geachte,
in uw reclamefolder, geldig van 29/06/2016 tem 12/07/2016 stond een actie vermeld waarbij men een gratis wijnboek (twv 12,49 €) kreeg bij aankoop van 6 flessen bubbels of wijnen (zonder verdere specificatie van bepaalde wijnen en/of bubbels) Op 30/06/2016 kochten wij 2 kartons (12 flessen dus) ‘Gran Baron cava brut’ maar aan de kassa kregen we te horen dat er bij deze aankoop geen recht was een gratis wijnboek want ‘de kassa gaf dit niet aan’. Na enig aandringen van mijn echtgenote, met de folder bij de hand, zei de bijgeroepen verantwoordelijke dat de voorraad boeken reeds uitgeput was. Me dunkt dat dit redelijk vreemd is op de tweede dag van een actie die normaal gezien twee weken loopt. Naast de kassa hing wel duidelijk de boodschap aan de medewerkers dat de wijnboeken dienden ingescand te worden. Ter compensatie noteerde hij op onze kassabon dat we bij ons volgende bezoek (we zijn wekelijkse Colruyt-klanten) recht hadden op dit wijnboek. op donderdag 07/07/2016, deden we onze wekelijkse aankopen en kochten naar aanleiding van de promotie-prijs 4 kartons ‘Gran baron cava brut’ (zijnde 24 flessen). Opnieuw gaf het kassasysteem geen melding van het recht op een gratis wijnboek dus vroegen we er dan maar zelf naar bij de medewerkster (geen jobstudent, voor alle duidelijkheid). Die was niet op de hoogte van de actie, wat mij doet vermoeden dat er geen enkel wijnboek afgeleverd geweest is. Graag zouden wij dus on(s)(ze) wijnboek(en) waar wij recht op hadden verkrijgen.
Eerdere problemen in verband met onze aankopen werden door uw klachtendienst steeds naar behoren geregeld, wij kijken dan ook uit naar uw voorstel om dit euvel op te lossen.
Met vriendelijke groeten,
***"
Reactie klantendienst Colruyt :
“Uw dossiernummer: INC***
Beste meneer *** ,
Wij hebben uw email goed ontvangen, waarvoor dank.
Door het grote succes van deze actie zaten we jammer genoeg snel door onze voorraad. In onze folder staat er wel bij dit artikel dat deze actie geldt zolang de voorraad strekt.
Onze excuses voor dit ongemak.
Met vriendelijke groet,
***
Klantendienst”