Appartement met verborgen gebreken

sdg561
Topic Starter

Appartement met verborgen gebreken

#1 , 13 jul 2016 07:42

Ik huur een appartement, van eind april, het werd mij verhuurd in 'goeie' staat. Nu een 3 tal maanden zijn er in bepaalde kamers grote vochtplekken op de muren, ik vermoed dat deze er altijd geweest zijn en dat de verhuurder deze gecamoufleerd heeft.

Ik wil het appartement nu zo snel mogelijk verlaten maar er is mij gezegd dat ik mijn waarborg zou kwijt zijn, een opzeg heb van 3 maand en 1 maand extra dien te betalen. Is dit correct? wat kan ik hier tegen doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 13 jul 2016 08:22

Welk huurcontract heb je, korte duur of een 9 jarig.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

sdg561
Topic Starter

#3 , 13 jul 2016 08:30

een contract van 9 jaar

Reclame

sloeberken

#4 , 13 jul 2016 08:35

Dit kan je opzeggen met een opzeg van 3 maand (indien het geregistreerd is) met een schadevergoeding van 3 maand.
Niet geregistreerd kan je opzeggen met een opzeg termijn die je zelf bepaald, en zonder schadevergoeding.

sdg561
Topic Starter

#5 , 13 jul 2016 08:42

indien niet geregistreerd krijg ik dan mijn waarborg terug? of hangt dit af van de goodwill van de verhuurder?
Ben ik best dat ik reeds per aangetekend schrijven hem officieel op de hoogte breng van de schade aan het appartement? Hij is momenteel enkel mondeling op de hoogte.

sloeberken

#6 , 13 jul 2016 08:48

Zeker de gebreken melden met AS, zodat je bewijs van melding hebt.

bambipower

#7 , 13 jul 2016 12:05

normaal geef je ook je verhuurder kans, om het probleem op te lossen.

Terug naar “Huren”