Hey,
Wij wonen hier sinds februari 2015.
Bij het bezichtigen van de woning waren er al wat mankementen (loskomende tegels in de keuken, schimmelplekken in de slaapkamer ; dit werd allemaal gedaan door toedoen van de vorige huurder vertelde de huisbaas) maar omdat wij dringend op zoek waren, keken we langs de gebreken door.
Nu na dit jaar merken we dat het dus niet aan de vorige huurders lag, onze kasten beschimmelen door tegen de muur te staan, grondvocht (als het regent is onze livingvloer kletsnat), wij zouden te weinig verluchten (ramen staat pracktisch dag en nacht open en mijn living moet ik verluchten door mijn voordeur open te zetten :-/ )... Vorige week liet ik de huisbaas komen, poging om dit in der minne te regelen. Hij is kwaad buiten gegaan, want alles is mijn schuld. En de tuin lag er armbarmelijk bij (geef ik toe, maar door de regen en weinig tot nie thuis geweest te zijn, kwam dit er niet van). Vorige week maandag heb ik een aangetekend schrijven verstuurd met het verzoek om binnen de maand alles op te lossen. Vandaag kreeg ik een brief van het immokantoor met een clausule uit het huurcontract en dat zij volgende maandag op controle komen. Maar kunnen/mogen zij na verhuring nog tussenkomen?
Groetjes