Afvoering van ambtswege

@handler
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Afvoering van ambtswege

#1 , 08 jul 2016 08:53

Beste ,

De verhuurder moet het gebouw verbouwen, en zo ben ik 'dakloos' geworden; ik moet hier en daar bij verschillende personen tijdelijk huisvesten tot ik een betaalbare huurwoning vind. Twee maanden verder, nog niets gevonden ..

Zal dat leiden tot schrapping uit bevolkingsregister, en als het gebeurt, verlies ik dan mijn recht op sociale zekerheid ?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Maxime03

#2 , 08 jul 2016 09:34

Uw domicilie is de plaats waar u het grootste deel van het jaar verblijft. Als u dus meer dan 6 maanden in uw huidige woning verblijft, moet u uw domicilie niet aanpassen. In uw geval kan dit dus zeker geen kwaad. Gewoon regelmatig uw post ophalen. Verder dient u niets te doen.

@handler
Topic Starter

#3 , 08 jul 2016 21:13

Dank u

En hoe lang mag ik bij iemand logeren zonder een wijziging in mijn gezinstoestand/gezinssamenstelling (van alleenstaande naar samenwonende, gezinshoofd..) te moeten doorgeven ?

Mvg

Reclame

Franciscus

#4 , 08 jul 2016 22:17

U huurt een appartement -
Kortlopend kan hij u daar al niet uizetten.
Contract lange duur enkel wanneer een drie-jarige periode voorbij is en dan nog mits opzeg enz enz.
Ook het doen van verbouwingen tijdens verhuur is aan zeer strikte regels onderworpen.
Eens lezen
http://justitie.belgium.be/sites/defaul ... 013-NL.pdf

@handler
Topic Starter

#5 , 10 jul 2016 12:29

Beste

Dat is juist maar de verhuurder heeft daar ook last van aangezien zijn pand 'onbewoonbaar' is verklaard; dit door de stad zelf, iets met kwaliteit wonen, weet ik véél.

In ieder geval, ik ben daar nu al 2 maanden weg, en alles daar is kapot gemaakt, door de eigenaar (wie niet de verhuurder is. De verhuurder is technisch gezien een onderverhuurder), en ik heb nog steeds niets betaalbaar gevonden.

En ik weet niet hoe lang je (max) bij een andere (mijn ex-verhuurder) mag logeren zonder iets aan te geven ivm je gezinstoestand.

Een kamer huren wordt ook gezien als samenwonen omdat je dan keuken, brievenbus, badkamer.. met andere(n) deelt.

Met logeren bedoel ik zowel bij iemand § een vriend bijv; § intrekken als kot/kamer.. huren.

Wanneer moet je dan tegen instanties (vdab, ocmw, rva, ziekenfonds, ..) zeggen dat jij niet meer verblijft waar je gedomicilieerd bent, en dat je aan het logeren bent -- tot je iets hebt kunnen vinden ?

Alvast bedankt.

Maxime03

#6 , 12 jul 2016 03:32

Mijn eerste post was niet echt correct. Ik heb uw bericht verkeerd geïnterpreteerd, dacht gelezen Te hebben dat u tijdelijk uit uw woning moest.
U dient een referentieadres te nemen totdat u een vaste verblijfplaats hebt gevonden. Wanneer men merkt dat u niet meer woont op uw huidig adres zal men u ambtshalve laten schrappen met alle nadelen tot gevolg. Meer info over referentieadres kunt u hier vinden via de zoekmachine of eventueel via volgende link http://www.vvsg.be/sociaal_beleid_en_we ... adres.aspx

Terug naar “Huren”