Vochtproblemen huurhuisje

maryam
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vochtproblemen huurhuisje

#1 , 04 jul 2016 11:38

Hallo,
We wonen zins okt 2015 in het huisje en hebben erge vochtproblemen .
Ik heb schimmel vlekken gevonden in de vloerbedekking in de slaapkamers en overloop.
Ook werken de deuren niet die zetten uit door het vocht,zo ook het laminaat in de beneden verdieping.

We hebben dit door gegeven aan de huis eigenaar en ook dat we lekkage hebben op de zolder.
Hij is wezen kijken en zag dat het nat was en zei lig er eerst maar een doekje neer of een bak.
Ja een doekje helpt niet ,dus hebben we eerst een bak er neer gezet .
Het werd erger en heb de eigenaar weer laten weten dat het zo niet kan ,hij heeft een dakwerker gebeld en die zou langs komen kijken.( dit was 2 weken geleden )
Gister heb ik de eigenaar weer laten weten over de schimmel op de vloerbedekking en hij zou weer de dakwerker bellen .

Ik heb mijn verzekering laten weten over de schimmel op het nieuwe vloerbedekking ,daar is even het wachten op hun antwoord .

Wie is verantwoordelijk voor de vocht problemen ?
Het is een erg oud huisje ,de muren zijn niet behandeld ook niet geïsoleerd ook het dak niet.
Graag hoor ik uw mening hier over .
Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 04 jul 2016 11:58

Als huurder heb je een meldingsplicht, dit kan je enkel bewijzen met een AS aan u verhuurder.
Mijn raad is stuur u verhuurder een AS en vermeld alle gebreken, vraag dit zo snel mogelijk te verhelpen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105

#3 , 04 jul 2016 12:49

Bij inhuurname wist je dat het een oud huisje was.
Het alsnog geen wettelijke verplichting dat buitenmuren geïsoleerd zijn bij verhuring.
Daken moeten dat wel zijn tegen 2020. Ondertussen leveren niet geïsoleerde daken wel al een paar strafpunten op, maar niet genoeg om het pand onbewoonbaar te laten verklaren.
Het is momenteel bouwverlof: dus zal het nog wel even duren voor de dakdekker langs komt.
Stuur alvast een AS naar de verhuurder, zo heb je alvast een bewijs dat je hem tijdig op de hoogte hebt gebracht.

Reclame

sloeberken

#4 , 04 jul 2016 14:02

Voor u een woning verhuurd, moet deze voldoen aan de Vlaamse wooncode.

https://www.wonenvlaanderen.be/verhuren ... oning-orde

mava105

#5 , 04 jul 2016 15:29

Sloeberken: doe jij copy-past voor uw antwoorden?

sloeberken

#6 , 04 jul 2016 15:37

Sloeberken: doe jij copy-past voor uw antwoorden?
En wat heb ik copy-past gedaan, goedkope kritiek.

mava105

#7 , 04 jul 2016 15:46

[quote="sloeberken]
En wat heb ik copy-past gedaan, .[/quote]
Telkens een TS het hier heeft over pandproblemen kom je met hetzelfde antwoord aandraven.

sloeberken

#8 , 04 jul 2016 17:10

[quote="sloeberken]
En wat heb ik copy-past gedaan, .
Telkens een TS het hier heeft over pandproblemen kom je met hetzelfde antwoord aandraven.[/quote][/quote]
Op een juridisch forum is het noodzakelijk de wet te formuleren, als je iets te huur zet moet het voldoen aan de wet.

maryam
Topic Starter

#9 , 11 jul 2016 09:30

Oke dank u wel voor de goede adviezen.

Terug naar “Huren”