Aanrijdingsformulier niet mee

VermeulenLore
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Aanrijdingsformulier niet mee

#1 , 28 jun 2016 16:31

Ik heb vanmiddag bij het keren in een smalle straat een geparkeerde auto 'getikt' met mijn linkerachterzijde. De auto had haast geen schade. Hij wou eerst gewoon mijn gegevens opschrijven, maar Nu heb ik samen met deze meneer toch een aanrijdingsformulier zitten invullen, voor ons beiden de eerste keer.

Nu is het zo dat het mijn dag niet is, enorm in de war...
We hadden elk ons papier genomen toen ik vroeg of we de schade nog moesten beschrijven. Terug op elkaar gelegt,.....

Nu denk ik dat hij beide formulieren mee naar huis heeft genomen uit verwarring....? ik heb geen naam, nummer,....

Zou ik gewoon wachten tot er een schadeclaim komt? De verzekering kan in deze situatie ook niet veel doen denk ik.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Maxime03

#2 , 28 jun 2016 16:53

Indien je niet meer beschikt over het formulier kan je dit best melden bij de verzekeraar. Geef hen een omstandig verslag van hetgeen gebeurde en vul desnoods uw kant van de EAF opnieuw iN. De verzekeringen zullen in geval van een schadegeval toch contact met elkaar opnemen.
De enigste reden waarom er 2 papieren zijn is om te voorkomen dat er aanpassingen gebeuren aan het ingevulde papier.

mava105

#3 , 28 jun 2016 20:02

Maar nu heeft tegenpartij de 2 formulieren en kan dus naar hartenlust bijschrijven.

Reclame

Maxime03

#4 , 28 jun 2016 22:08

Maar nu heeft tegenpartij de 2 formulieren en kan dus naar hartenlust bijschrijven.
Klopt, enkel meen ik te verstaan dat de schade niet bepaald groot is. TS was reeds de veroorzaker van de eventuele schade. Er moet natuurlijk wel een oorzakelijk verband zijn tussen de schade. Ik zou me niet al Te veel zorgen maken en gewoon zelf naar de verzekeraar stappen.

P-Stone

#5 , 28 jun 2016 23:01

Misschien ver gezocht, maar ik zou voor de zekerheid een melding gaan doen bij de politie. Zo kan je niet beticht worden van vluchtmisdrijf. Je hebt immers zelf geen bewijs in handen dat je gestopt bent en contact gehad hebt met de tegenpartij.

WP002

#6 , 12 jul 2016 16:37

Zeker langs de politie gaan. Voor 99% kans is dat in dit geval niet nodig, maar je moet je in een dergelijk geval indekken!

Terug naar “Verkeersongevallen”