Beste,
Ik heb reeds jaren een gsm-abonnement bij provider X, maar in oktober 2015 merkte ik dat eht bedrag van mijn abonnement net te laag was voor wat ik verbruikte, dus liet ik het verhogen.
Dit is gebeurd in een gewone winkel met een gsm-afdeling. Toen ik daar meldde dat ik het tarief van mijn abonnement wou laten verhogen, zei men mij, dat ik, omdat ik al zo lang vaste klant ben en omdat ik naar 20 per maand ging, dat ik voor €19 een gsm (twv 99.99) erbij zou krijgen. Dit heb ik dus, na lang twijfelen, ook aangenomen. Op 17 december 2015 ben ik dan terug gegaan om mijn abonnement officieel te laten veranderen en voor het gsm-toestel.
Na een tijdje kom ik erachter dat ook die 20 euro niet genoeg is en ga ik op zoek naar een beter alternatief. Zo kom ik uit bij provider Y.
Ik twijfel nog even, maar besluit dan toch de overstap te maken. Op 24/05/2016 stap ik officieel over naar providor Y. Deze zorgt er dan ook emteen voor dat mijn abonnement bij provider X wordt stopgezet.
Nu, vandaag, 28/06/2016, krijg ik van provider X een mail binnen met een factuur van 89, met de mededeling deze te betalen voor 8/07. Ik bekijk de factuur meteen, aangezien deze is voor de periode 18/05/2016-17/06/2016.
In de factuur staat dan een 'Phone-Advantage-kosten contractverbreking' van €105 (-16 van de niet verbruikte belwaarde), waardoor de factuur nu dus 89 euro bedraagt.
Nu beweren ze dus, dat ik op een nieuw contract had ingetekend voor 24 maanden en dat ik die 105 euro moet betalen als vergoeding voor de contractbreuk, omdat ik dat toestel heb gekregen. Maar ze vragen €105 euro vergoediing, voor een toestel van €99 euro!
En ik had me, voor ik naar provider Y ging, laten inlichten dat ik na 6 maanden van provider kon overstappen zonder contractbreuk-vergoeding te moeten betalen?
Kan iemand me helpen, wat is juist en wat niet? En wat kan ik eventueel doen hiertegen?