Via de telefoon is af gesproken om voor 500 euro het oude toilet te vervangen door een nieuw. Verder niets, ook niets op papier.
Hij wil iemand langssturen bij mij om zijn 500 euro te komen ontvangen.
Er zijn echter enkele problemen mee:
De toiletbril (dat deel dat mannen al eens omhoog willen zetten) blijft enkel rechtop staan als je het vasthoud. Als je het loslaat valt het terug naar beneden. Mogelijks is het verkeerd geplaatst of is het een verkeerd model voor de pot, tenzij het geheel natuurlijk bewust zo ontworpen is om rechtopstaand gebruikdoor mannen te vermijden (maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk).
Hieronder de foto voor de volledigheid: het blijft niet rechtstaan omdat de WC-bril drukt tegen het bevestigingsgedeelte van de WC-pot.

Een ander probleem is de afwerking aan de afvoerbuis. Deze is estetisch van enorm slecht niveau. Bovendien lijken de gebruikte materialen absoluut niet duurzaam of duurzaam aangebracht: plastiek en een soort flexibele pasta. Dergelijk materiaal gaat toch geen jaren mee...als je erover wrijft/kuist dan komen er al stukjes pasta los. Mogelijks om lekken op te vangen of om een moeilijke aansluiting te fixen. Ik weet het niet want hij antwoord niet op die vraag (ging het aan de technieker vragen...). Mogelijks is er een slechte WC-pot gekozen die niet goed aansluit bij de afvoerbuis die reeds bestond. Sommigen suggereren dat deze oplossing verstoppingen zou vergemakkelen.
Hieronder de foto:

Mijn vraag:
Heb ik recht van klagen ? Wat moet ik doen om deze problemen gefixed te krijgen ? Mag ik betaling verlopig weigeren en moet ik hem dan aangetekend in gebreke stellen en zo ja wat schrijf ik dan in dat schrijvenzetten ? Wat riskeer ik aan kosten als hij dit voor de rechtbank brengt ? Of is dit bijna een uitgemaakte zaak dat ik gelijk heb ? Is dit altijd het vredegerecht ?
Kortom welke procedure raden jullie mij aan als hij niet reageert met een oplossing op mijn vragen via SMS en email.
Alvast bedankt voor de antwoorden !
Ps Ik heb mijn probleem ook gesteld op een bouwforum, vanwaar ik bovenstaande info/mogelijke uitleg heb gekregen. Iedereen die daar reageerde vindt het werk slecht tot schandalig. Ik post de link hier niet omdat ik mogelijks later zijn naam op dat forum wil zetten als slechte beoordeling van z'n diensten. Wil de link wel doorsturen via privebericht...