Ex-partner gevlucht naar Frankrijk en ik blijf achter met de schulden. Wat nu?

gietergo
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ex-partner gevlucht naar Frankrijk en ik blijf achter met de schulden. Wat nu?

#1 , 27 jun 2016 17:43

Hallo,

Ik zit in een erg rare situatie en weet gewoon niet hoe of wat. Lijkt dat niemand me kan helpen ben echt radeloos.

Ik heb 3 jaar geleden mijn relatie met mijn ex-partner verbroken. Was samen met een fransman. Hadden een zaak samen, een huis samen aangekocht.
Hadden afgesproken dat mijn ex in het huis zo blijven wonen tot dat het verkocht werd.Ik had ondertussen ook al een advocaat onder de arm genomen omdat mijn ex eerst weigerde om een deftige oplossing te vinden voor onze relatiebreuk. Hij vond dat hij recht had op alles omdat ik de relatie had stopgezet. Hadden een deftig bod gekregen (waardoor we uit de schulden zouden zijn en beiden verder konden) maar mijn ex vond het niet genoeg. Ook weigerde hij af en toe kandidaat kopers binnen te laten. Op een bepaald moment heeft men ex de zaak verkocht (ik was er toen al lang van tussen en had er niks meer mee te maken) Opeens kreeg ik een brief van de bank waar wij ons woonkrediet hadden afgesloten dat er al meer dan 10 maanden niks meer was afbetaald. Ik heb toen mijn ex gecontacteerd maar die gaf geen teken van leven meer. Ben toen naar het huis toe gereden en vastgesteld dat het verlaten was. Alles was er weg. Hopen brieven van schuldeisers ( water,gas elektriciteit) Ik had ook een openbare verkoop afgedwongen bij het gerecht omdat er maar geen schot in de zaak kwam. Nu hadden we een koper op de openbare verkoop. Maar mijn ex is niet komen opdagen om het akkoord te tekenen. Zijn advocaat heeft hem kunnen bereiken en mijn ex had toen gezegd dat hij akkoord is met de verkoop. Ik ben vorige vrijdag de compromis gaan tekenen maar helaas mijn ex was weer niet komen opdagen. nu kunnen zowel zijn advocaat als de notaris hem niet bereiken. De notaris geeft hem nog 2 weken de tijd om toch te komen tekenen. Als hij dan niet tekent gaat het dossier naar een andere notaris (van de bank) die dan een gedwongen gerechterlijke verkoop zal organiseren. Dan hebben we zijn handtekening niet meer nodig. Ik weet nu al dat ik met de schulden van het woonkrediet ga achterblijven omdat ik in Belgie woon en hier een job heb. Mijn ex zit ergens in Frankrijk en denkt dat ze hem daar niks kunnen maken. Nu is mijn vraag..... Is het echt zo dat ze hem niks kunnen maken als hij in Frankrijk woont? Moet ik mijn hele leven schulden gaan afbetalen? Is mijn leven nu echt naar de kloten en ga ik nooit meer een huisje kunnen kopen of spaarcenten opzij kunnen zetten door mijn laffe Franse ex?

Dit is zowat mijn verhaal serieus ingekort.

Mvg Guy

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding