indien de vraagsteller uit beleefdheid mondeling de werkgever op de hoogte brengt. vertel er eens bij, wat de mogelijke nadelen kunnen zijn........
Dat het zuiver juridisch niet moet, kan zijn, maar beleefd zijn is nog wat anders.
Van mijn recente ziekenhuisopname.waar haal je dat vandaan ?
Op je doktersattest zal er immers staan dat deze gepland was.
Als men openlijk communiceert met je werkgever zal er geen nadelen zijn, waarom toch altijd zo pessimistisch zijn.
indien de vraagsteller uit beleefdheid mondeling de werkgever op de hoogte brengt. vertel er eens bij, wat de mogelijke nadelen kunnen zijn........
Correct. Het valt genoeg voor dat men bijvoorbeeld op een scan iets opmerkt, waardoor een operatie binnen de paar dagen noodzakelijk is. In theorie, is de operatie inderdaad "gepland", maar voor de patiënt voelt het toch als een operatie "out of the blue".Het is niet omdat het gepland is, dat het daarom minder dringend is. Ik spreek helaas uit ervaring. Ik zou dit gewoon melden, is ook gewoon beleefd zo.
toen mijn ex zwanger was van ons eerste heeft ze da ook mondeling meegedeeld uit beleefdheid aan haar werkgever rond 4u, die feliciteerde haar en is er nog in geslaagd voor 5u (sluitingsuur post toen)een aangetekend schrijven te versturen met een cheque er ineens bij voor de verbrekingsvergoeding. reken maar eens uit wat het financieel verlies die beleefdheid ons toen heeft opgeleverd.Als men openlijk communiceert met je werkgever zal er geen nadelen zijn, waarom toch altijd zo pessimistisch zijn.
U had dit moeten aanvechten als kennelijk onredelijk ontslag. Voor een arbeidsrechtbank had u ongetwijfeld een fikse schadevergoeding uit de brand kunnen slepen...toen mijn ex zwanger was van ons eerste heeft ze da ook mondeling meegedeeld uit beleefdheid aan haar werkgever rond 4u, die feliciteerde haar en is er nog in geslaagd voor 5u (sluitingsuur post toen)een aangetekend schrijven te versturen met een cheque er ineens bij voor de verbrekingsvergoeding.
Voor zover ik weet, ben je dat niet verplicht.
Weet wel dat je werkgever later vragen gaat stellen als je je die dag afwezig meldt omwille van een operatie.
Op je doktersattest zal er immers staan dat deze gepland was.
Als je je nu al afwezig meldt voor die dag, kan de werkgever eventueel al iemand anders laten opkomen.
Meeste werkgevers zouden dit juiste appreciëren dus.
Succes, daarmee. Als een dokter u een ziektebriefje schrijft met daarop bijvoorbeeld de melding "de patiënt mag de woning verlaten", dan zie je dit ook als schending van de privacy? Niet overdrijven. Zolang de dokter niet opschrijft wat soort operatie het is, of wat uw ziekte / aandoening / blessure /... is, is dit helemaal geen schending van de privacy. In tegendeel: als de arts een attest uitschrijft, moet dit voldoen aan een aantal wettelijke vereisten, en moet dit attest uiteraard waarheidsgetrouw zijn. Als de arts zich daar niet aan houdt, dan pas is hij strafbaar...En de dokter die mijn briefje voor de werkgever zo zou invullen, als zijnde 'geplande operatie', klaag ik aan voor schending van mijn privacy !