Laattijdige eindafrekening gas Lampiris

sofiepofie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Laattijdige eindafrekening gas Lampiris

#1 , 26 jun 2016 15:35

Hallo,

Ik kreeg onlangs een eindafrekening gas van 1600 euro.
Dit terwijl ik in de 4 jaren dat ik hier woon telkens geld terugkreeg, en ik de meterstanden wel correct doorstuurde naar EANDIS.

Lampiris beweert deze meterstanden niet van EANDIS gekregen te hebben, en daarom hebben ze me altijd slechts gas aangerekend voor een leegstaande woning, terwijl deze al jaren bewoond is.

Ze vragen me nu om bij te betalen, teruggaande tot maart 2014.
Het is niet mijn schuld dat ze al jaren geen correct voorschot aanrekenen, terwijl ze de correcte gegevens wel zouden moeten hebben.

Heb ik een juridische poot om op te staan om (een deel van) de factuur niet te betalen?

Alvast bedankt voor alle hulp! :) :)

Sofie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 26 jun 2016 15:41

Wat je hebt verbruikt zal je moeten betalen. Waarom is uw frank(eurocent) niet gevallen bij het ontvangen van de facturen? Je moest toch zien dat die niet klopten.

asperger

#3 , 26 jun 2016 15:50

De verjaringstermijn is niet overschreden.
Dus betalen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

sloeberken

#4 , 26 jun 2016 17:06

Je kan ook vragen deze met een afbetalingsplan te betalen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Consumenten Koop”