Als ge die cijfers ingeeft, komt ge inderdaad op een hoog bedrag uit.
Dus:
- de papieren fiches kloppen met wat in TOW staat?
- de 2 kinderen zijn toch wel degelijk ten laste (wonen ze bij u?)
- de woning is enkel eigendom van de vrouw? Heeft zij nog andere eigendommen?
- hebt gij nog eigendommen?
- het onderhoudsgeld klopt toch wel degelijk met wat ge in 2015 werkelijk betaald hebt?
- nog eventuele buitenlandse inkomsten?
- vergeet niet de opvang te beperken tot 11,20 euro per dag.
Indien ge rekening gehouden hebt met het bovenstaande, dan gaat uw afrekening kloppen.
In uw geval wil ik dan nog het volgende aanraden: indien ge veel geld terugkrijgt, kan het zijn dat ze al uw documenten (alimentatie, lening, ...) gaan opvragen via een vraag om inlichtingen. Dus: don't be a jerkass en scan ze in, en voeg ze al direct bij bij de aangifte TOW. Dan bespaart ge de administratie werk en hebt gij uw centen rapper.
De twee kinderen zijn idd ten laste, één kind in co-ouderschap, maar fiscaal ten laste van mijn vrouw en ons kindje samen.
Woning is van mijn vrouw alleen en ze heeft geen andere eigendommen. Ze betaalt de lening ook alleen af.
Ik heb geen eigendommen.
Onderhoudsgeld klopt inderdaad, ik betaal maandelijks afgerond 505 euro voor mijn kinderen (2)
Geen buitenlandse inkomsten.
Ik kreeg altijd terug, maar meestal was het rond de 3.000 euro voor mij en 1.500 euro voor mijn vrouw. Deze keer worden we voor het eerst samen belast en ineens zo een hoog bedrag...
Ik heb mij altijd al moeten verantwoorden met de betaalde alimentatie; ik zal alle bewijzen nu zelf indienen. Bedankt voor de tip!