Alle partijen zijn steeds hoofdelijk en ondeelbaar gehouden indien het om meerdere personen gaat

amai
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Alle partijen zijn steeds hoofdelijk en ondeelbaar gehouden indien het om meerdere personen gaat

#1 , 17 jun 2016 13:17

Dag, ik sta met twee op het contract. Nu wil een weg en het contract ontbinden. Ik wil de woning blijven huren.

Graag zou ik willen weten of bovengenoemd betekend dat als hij het contract wilt opzeggen dat ook betekend dat ik opzeg?

Het volgende is namelijk wat de verhuurder beweert aan degene die wilt opzeggen: De zakelijke verbintenis is er. Het staat u vrij deze te verbreken conform de contractuele voorwaarden. De evt. schade blijven een gedeeltelijke verantwoordelijkheid van u en mevrouw alsook de verschuldige huurgelden en verbrekingsvergoeding. Dit is een ondeelbare schuld. Ik geef u nog mee dat wanneer u opzegt de volledige huurovereenkomst ten einde komt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 17 jun 2016 13:27

Als u beiden het huurcontract ondertekend hebt, kan dit niet eenzijdig opgezegd worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

amai
Topic Starter

#3 , 17 jun 2016 13:38

En als ik dus niet wil opzeggen? Want ik wil er blijven wonen?

Reclame

amai
Topic Starter

#4 , 17 jun 2016 13:41

PS het originele contract is door mij en medehuurster ondertekend en daar is nummer 2 in een addendum toen zij wegging in haar plaats gekomen

sloeberken

#5 , 17 jun 2016 14:07

U medeondertekenaar zal naar de vrederechter moeten stappen, om zijn/haar naam te laten schappen op het contract.

amai
Topic Starter

#6 , 17 jun 2016 16:49

Eenzijdige opzegging is dus nooit mogelijk? Dat is toch vreemd?

sloeberken

#7 , 17 jun 2016 17:26

Eenzijdige opzegging is dus nooit mogelijk? Dat is toch vreemd?
Daar is niets vreemds aan, je tekent met twee een contract, dit kan je enkel verbreken met akkoord van beiden.

Terug naar “Huren”