Meterkast elektrisiteit en gas huur appartement

Debont
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Meterkast elektrisiteit en gas huur appartement

#1 , 17 jun 2016 01:19

Goede morgen,

Ikhuur nu al 4 maand een appartement en heb geen toegang tot de elektrisiteit en gasmeter.

Iedereen gebruikt dezelfde meter voor elektrisiteit - gas en water, nu staan de meters voor elektrisiteit en gas niet in een gezamelijke ruimte maar in 1 van de appartementen. Ik heb dus geen toegang tot de meters. Is dit wel wettelijk? Moeten de huurders niet ten alle tijden toegang krijgen tot deze meter in geval van nood? (Bij een eventuele gaslek is het toch van levensbelang om dit te kunnen uitschakelen).

Ik hoop om hier toch iets wijzer te geraken want ik maak me zorgen. Als er iets gebeurt dat de verzekering niet zou tussenkomen..

Alvast hartelijk dank,
Mvg,

Kevin de bont

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TheJudge007

#2 , 17 jun 2016 02:02

U dient ten alle tijde toegang te hebben tot de meters. Indien de meters voor gas en electriciteit in 1 van de appartementen staan hebt U recht op toegang tot de ruimte waar die meters staan. En dat is zeker en vast niet alleen in gevallen van nood. Maar bvb om zekeringen na te kijken , te vervangen, meterstand te kontroleren enz..

Sirkii

#3 , 17 jun 2016 08:12

"Iedereen gebruikt dezelfde meter voor electriciteit, gas en water" ... Wat is er in je huurcontract afgesproken qua verdeling van deze kosten ? Is dit misschien een huis dat opgedeeld is in appartementen zonder de verschillende wooneenheden gedeclareerd te hebben (en dus zonder bouwvergunning uitgevoerd) ?

Reclame

TheJudge007

#4 , 17 jun 2016 10:21

Hij bedoelt ws. dat iedereen dezelfde soort meters gebruikt. Al het andere is natuurlijk volkomen onwettellijk.

Terug naar “Huren”