Ontevreden plaatsen concert

Gof
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ontevreden plaatsen concert

#1 , 16 jun 2016 08:55

Ik ben gisteren naar een concert geweest in paleis 12 en had hiervoor de beste kaartjes gekocht namelijk gold. Dit concert was vorig jaar afgelast en toen waren gold tickets vlak bij het podium, helaas was dit nu niet het geval, on tegendeel ik zat zeer ver en op een hoge plaats waardoor ik toch nog naar de grote schermen moest kijken om iets goed te zien. Ik heb hier toch wel €125 voor neergeteld dus dan verwacht ik wel goede plaatsen. Is er iets dat ik hieraan kan doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3890

#2 , 16 jun 2016 09:52

Wist je op voorhand niet waar je ging zitten?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jun 2016 10:01

Ik ben gisteren naar een concert geweest in paleis 12 en had hiervoor de beste kaartjes gekocht namelijk gold. Dit concert was vorig jaar afgelast en toen waren gold tickets vlak bij het podium,
U had dus kaarten gekocht voor het concert dat toen afgelast was, en die kaarten kon je dan opnieuw gebruiken toen het concert herpland was? Of zie ik het verkeerd?
helaas was dit nu niet het geval, on tegendeel ik zat zeer ver en op een hoge plaats waardoor ik toch nog naar de grote schermen moest kijken om iets goed te zien.
Hoe komt het dat dit nu niet het geval was? Had u niet dezelfde plaats dan bij het originele concert, of had het concert nu een andere podium-opstelling dan origineel gepland?
Ik heb hier toch wel €125 voor neergeteld dus dan verwacht ik wel goede plaatsen.
Verwachtingen koesteren, enkel op basis van de prijs, is geen goed idee. U moet echter wel krijgen waar u voor betaald. Dus als u betaalt voor plaats X op rij Y, moet u ook effectief die plaats krijgen. Wist u op voorhand voor welke plaats u betaalde (en hoe die plaats gelegen was tov het podium)?
Is er iets dat ik hieraan kan doen?
Als u niet de plaats gekregen hebt die u betaald heeft, kan u mogelijk iets beginnen, maar de bewijslast is misschien problematisch...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

LeenW

#4 , 16 jun 2016 10:18

"Goed" is natuurlijk relatief, maar bv. bij Sportpaleis/Lotto Arena is er steeds een kaartje zodat je weet waar je terecht komt per ticketcategorie. Dan kan je in de zone nog steeds betere of slechtere plaatsen hebben maar goed, het is tenminste duidelijk. Dus de vraag is inderdaad wat er geadverteerd werd.

Gof
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 jun 2016 08:17

Ja het concert was afgelast en wij hebben toen ons geld terug gekregen. Nu een jaar later kwamen ze terug en kocht ik nieuwe tickets. Ik heb gezien waar mijn plaats was maar zoals je misschien weet zie je enkel vakjes staan en welk vak je dan zit maar als we dan jij de concertzaal kwamen zitten we ergens bovenaan terwijl vorige keer de Gold op het gelijkvloers was. Ik vond het niet echt fair want ik had evengoed 50€ goedkopere tickets kunnen kopen en nog evengoed gezeten dan nu.

Maar helaas is daar blijkbaar zoals ik al dacht niets aan te doen. Toch bedankt

LeenW

#6 , 17 jun 2016 10:44

Ja, dit zijn twee losstaande zaken, het tweede concert heeft niets meer met het eerste te maken.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 jun 2016 11:14

Ik heb gezien waar mijn plaats was
Als je wist waar uw plaats was, dan kon je toch inschatten of die plaats zijn geld waard was of niet?
terwijl vorige keer de Gold op het gelijkvloers was.
U moet niet kijken naar waar de plaatsen vorige keer waren, u moet kijken waar de plaatsen waaren als u de boeking deed. Wat had u verwacht? Dat u tickets voor een vak bovenaan kocht, maar als je zou toekomen, dat je toch op het gelijkvloers zou kunnen zitten? :?: Ik begrijp uw redenering niet goed.
Maar helaas is daar blijkbaar zoals ik al dacht niets aan te doen.
De verkoper van de tickets is niet in de fout gegaan, aangezien je kon zien welke plaatsen je boekte. Inderdaad helemaal niets aan te doen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”