kosten klusjesman

jc2
Topic Starter

kosten klusjesman

#1 , 15 jun 2016 10:51

Wij hebben enkele opdrachten laten uitvoeren door een klusjesman.
Echter, bij het ontvangen van de rekening zien we dat hij zijn uren rekent van vertrek bij hun thuis.

Het is bijna een uur rijden en ze zijn met 3. Dit betekent dus dat ik 6 "manuren" betaal per dag voor hun verplaatsing?
Is dit de normale gang van zaken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 jun 2016 11:08

wat was er overeengekomen over de verplaatsingsvergoeding?

jc2
Topic Starter

#3 , 15 jun 2016 11:18

Daarover werd niets gezegd. Er werd een raming gemaakt ivm geschatte uren en een uurprijs...
Uiteraard allemaal mondeling.

De raming klopt redelijk. Enkel nu zie ik dat ze ook uren erbij hebben geplaatst voor de verplaatsing.
In totaal 36 uren... Dit is meer dan 1000 euro!

Reclame

sloeberken

#4 , 15 jun 2016 11:38

Een steeds wederkerig probleem, niets op papier. Als de geschatte kosten kloppen is er toch niet te klagen.
Waren het zelfstandige, want nog geen €30 per uur lijkt met toch niet overdreven.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Blaatpraat

#5 , 15 jun 2016 11:45

Goedkope werkkrachten heb je gevonden dus.

Bij gebrek aan iets op papier, en aangezien het toch redelijk goedkoop is, en aangezien de raming ongeveer klopt, zou ik dit gewoon betalen.

jc2
Topic Starter

#6 , 15 jun 2016 11:52

Goedkope werkkrachten heb je gevonden dus.

Bij gebrek aan iets op papier, en aangezien het toch redelijk goedkoop is, en aangezien de raming ongeveer klopt, zou ik dit gewoon betalen.
Waarom is dit zo goedkoop... 42€ per uur lijkt mij niet zo goedkoop. We hebben veel offertes vergeleken en allemaal rond dezelfde prijs...
Meer dan 1000 euro (1512€ om precies te zijn) vind ik erover voor de verplaatsing.

sloeberken

#7 , 15 jun 2016 12:16

Een werknemer kost aan de werkgever +- €38. Een werknemer die vertrekt vanop de werkplaats moet betaald worden vanaf vertrek.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Blaatpraat

#8 , 15 jun 2016 12:57

Die verplaatsing naar jou kost hun ook geld, niet meer dan normaal dat ze dit aanrekenen.
Werktijd begint te lopen vanaf ze vertrekken naar je, en de meeste bedrijven rekenen er ook nog eens een toeslag bovenop voor de verplaatsing zelf (benzinekost).

En om offtopic verder te gaan: 42 euro per uur is niet veel geld voor iemand die z'n vak kent.
Als mijn baas mij op een opdracht zet voor een klant, kost dit de klant 120 euro per uur voor mij alleen in te huren.
Om maar even een vergelijking te maken...

asperger
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 jun 2016 12:59

Bij herstellingen betaal ik de uren vanaf vertrek + een vergoeding voor de kosten van verplaatsing.
Is zo in meer dan 95 percent van de gevallen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Juridisch actief: Nee

#10 , 15 jun 2016 15:26

Een aannemer die u een offerte maakt telt ook zijn verplaatsinge en de uren aan. Zij maar zeker. Allen zie je het niet op de offerte staan. Hij verdeelt de verplaatsingskosten over de eenheidsprijzen in zijn offerte.

Terug naar “Aanneming”