Probleem met andere huurders

mayana
Topic Starter

Probleem met andere huurders

#1 , 11 jun 2016 13:39

Hallo,
Wij wonen in een klein appartement gebouw met oudere mensen.
Iedereen is sympathiek en vriendelijk voor elkaar, buiten 1 koppel dat onder ons woont.
Wij worden door hun van dag 1 aangevallen en miszien. Nogthans, de futiliteiten waar ze over struikelen zijn nooit te bewijzen...
Er wordt bijv in het nr beneden brengen van een zakje afval een druppeltje vocht of een klein plastieken van een snoepje gemorst. Wij hebben dat voorgehad, er lag een druppel nat in de lift. We reden ineens door daarachter vr een kwartier nr de supermarkt in dezelfde straat. Van kans tot opkuisen was geen sprake , er hing toen we terug kwamen al een brief in de hal met de boodschap: de vetzak die de lift bevuilde gelieve onmiddellijk op te kuisen of wij verwittigen de huisbaas.
Wij waren geschokeerd door de taal en de agressie in de nota.
We hebben dat vanzelfsprekend opgekuist.
Maar daar hield het niet mee op. Wij wonen helemaal boven en geen probleem met die mensen rondom ons.
We hebben 4 kids en die moeten hun schoenen aan de deur uitdoen. Toen we vorige zomer op reis vertrokken is ze nr boven gekomen , heeft ze die schoenen in een zakje gedaan en er een nota op gehangen : 11 paar schoenen, da ga erover.
Het waren geen 1 paar , maar goed.
Opnieuw waren wij geschrokken en hebben nooit meer een schoen laten staan...
Tot nu, mijn man zijn werkschoenen waren vuil. Dus die stonden netjes tegen de kant te drogen. Vanmorgen ging ik nr de winkel en beneden onder de brievenbussen lagen zijn schoenen! Ik was verward omdat ik dacht, hoe komen die schoenen daar nu?
Ben dan nr de winkel gegaan en wilde ze mee nr boven nemen , en ze waren weg! In de vuilbak gesmeten!
Nu zijn we zo geschrokken en dit is een grens tever! In onze ogen is dit bijna diefstal!
Wie doet nu zoiets? De huisbaas is niet te spreken , geen water mee te bezeilen.
Wat kunnen we doen, en zijn ik nu echt zo schuldig? Mag dit zomaar?

Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 11 jun 2016 14:25

Daar zal weinig of niets tegen te doen zijn, tenzij ze strafbare feiten plegen. Ook de verhuurder kan hun enkel maar aanmanen meer niet.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mayana
Topic Starter

#3 , 11 jun 2016 14:36

OK, bedankt... Heel jammer...
De verhuurder luisterd zelfs niet nr mijn verhaal, dus ja...

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 jun 2016 18:34

De gang is gemeenschappelijk daar mag u of een ander niets in achterlaten.
Indien de schoenen niet zijn teruggevonden is het diefstal door onbekenden u kan daar aangifte van doen .. kan later belangrijker zijn bij verdere klachten.
Alle brieven best bijhouden ( zeker als ze geschreven zijn). Kunnen later nog van pas komen.
PS zelfs als u de schoenen terug hebt zou het mogelijk ook als diefstal kunnen gekwalificeerd worden alleen zal het immaterieel bestanddeel moeilijk te bewijzen zijn (het bijzonder opzet)

TheJudge007

#5 , 11 jun 2016 21:30

Hallo, Wij wonen in een klein appartement gebouw met oudere mensen. Iedereen is sympathiek en vriendelijk voor elkaar, buiten 1 koppel dat onder ons woont.
Symphatie of non-symphatie daar doet dat koppel mee wat ze willen. Ik lach ook niet naar iedereen. Niet iedereen is verplicht emphatie voor iedereen te hebben.
Wij worden door hun van dag 1 aangevallen en miszien. Nogthans, de futiliteiten waar ze over struikelen zijn nooit te bewijzen...
Indien U aangevallen word raad ik U aan dringend een klacht bij de politie in te dienen. Futiliteiten die niet te bewijzen zijn ? Hoe komt dat ?
Er wordt bijv in het nr beneden brengen van een zakje afval een druppeltje vocht of een klein plastieken van een snoepje gemorst. Wij hebben dat voorgehad, er lag een druppel nat in de lift. We reden ineens door daarachter vr een kwartier nr de supermarkt in dezelfde straat. Van kans tot opkuisen was geen sprake , er hing toen we terug kwamen al een brief in de hal met de boodschap: de vetzak die de lift bevuilde gelieve onmiddellijk op te kuisen of wij verwittigen de huisbaas.
Hier vermoed ik dat die persoon of personen de funktie van syndicus overnemen wat mij best mogelijk lijkt. U kan informeren bij de echte syndicus van het gebouw.
Wij waren geschokeerd door de taal en de agressie in de nota.
Hoe weet U wie die nota geschreven heeft ?
Maar daar hield het niet mee op. Wij wonen helemaal boven en geen probleem met die mensen rondom ons.
Mensen die op het hoogste verdiep van een gebouw wonen zijn altijd een beetje afgezonderd van de rest van de bewoners.
We hebben 4 kids en die moeten hun schoenen aan de deur uitdoen. Toen we vorige zomer op reis vertrokken is ze nr boven gekomen , heeft ze die schoenen in een zakje gedaan en er een nota op gehangen : 11 paar schoenen, da ga erover.
Het waren geen 1 paar , maar goed.
Dit is hier in Belgie geen gewoonte dat mensen hun schoenen aan de voordeur uitdoen. Ik kan me dus zeer goed inbeelden dat dit uitermate onaangenaam overkomt voor anderen. De reukhinder alleen al.
Tot nu, mijn man zijn werkschoenen waren vuil. Dus die stonden netjes tegen de kant te drogen.
U zegt het zelf "stonden te drogen". Dit is "not done".
Vanmorgen ging ik nr de winkel en beneden onder de brievenbussen lagen zijn schoenen! Ik was verward omdat ik dacht, hoe komen die schoenen daar nu? Ben dan nr de winkel gegaan en wilde ze mee nr boven nemen , en ze waren weg! In de vuilbak gesmeten!
Nu zijn we zo geschrokken en dit is een grens tever! In onze ogen is dit bijna diefstal!
U hebt hier duidelijk zelf een grens overschreden, wat niet wegneemt dat de andere partij hier ook schuld treft en niet zo kan handelen.

Om kort te zijn denk ik dat we hier met een aanpassingsprobleem zitten. Stel U voor (want U zegt zelf dat er in het gebouw allemaal oudere mensen wonen) moeten al die ouderen zich nu aanpassen aan uw gewoonten of omgekeerd ?

TheJudge007

#6 , 11 jun 2016 21:32

OK, bedankt... Heel jammer... De verhuurder luisterd zelfs niet nr mijn verhaal, dus ja...
Indien de verhuurder niet naar U luistert is hij een racist en zou ik klacht indienen bij de politie wegens racisme. Het is duidelijk dat hij discrimineert.

Terug naar “Huren”