Hallo,
Wij wonen in een klein appartement gebouw met oudere mensen.
Iedereen is sympathiek en vriendelijk voor elkaar, buiten 1 koppel dat onder ons woont.
Wij worden door hun van dag 1 aangevallen en miszien. Nogthans, de futiliteiten waar ze over struikelen zijn nooit te bewijzen...
Er wordt bijv in het nr beneden brengen van een zakje afval een druppeltje vocht of een klein plastieken van een snoepje gemorst. Wij hebben dat voorgehad, er lag een druppel nat in de lift. We reden ineens door daarachter vr een kwartier nr de supermarkt in dezelfde straat. Van kans tot opkuisen was geen sprake , er hing toen we terug kwamen al een brief in de hal met de boodschap: de vetzak die de lift bevuilde gelieve onmiddellijk op te kuisen of wij verwittigen de huisbaas.
Wij waren geschokeerd door de taal en de agressie in de nota.
We hebben dat vanzelfsprekend opgekuist.
Maar daar hield het niet mee op. Wij wonen helemaal boven en geen probleem met die mensen rondom ons.
We hebben 4 kids en die moeten hun schoenen aan de deur uitdoen. Toen we vorige zomer op reis vertrokken is ze nr boven gekomen , heeft ze die schoenen in een zakje gedaan en er een nota op gehangen : 11 paar schoenen, da ga erover.
Het waren geen 1 paar , maar goed.
Opnieuw waren wij geschrokken en hebben nooit meer een schoen laten staan...
Tot nu, mijn man zijn werkschoenen waren vuil. Dus die stonden netjes tegen de kant te drogen. Vanmorgen ging ik nr de winkel en beneden onder de brievenbussen lagen zijn schoenen! Ik was verward omdat ik dacht, hoe komen die schoenen daar nu?
Ben dan nr de winkel gegaan en wilde ze mee nr boven nemen , en ze waren weg! In de vuilbak gesmeten!
Nu zijn we zo geschrokken en dit is een grens tever! In onze ogen is dit bijna diefstal!
Wie doet nu zoiets? De huisbaas is niet te spreken , geen water mee te bezeilen.
Wat kunnen we doen, en zijn ik nu echt zo schuldig? Mag dit zomaar?
Bedankt!