Deeltijds werken onderwijs + onderzoek

Ernest_
Topic Starter

Deeltijds werken onderwijs + onderzoek

#1 , 10 jun 2016 21:29

Ik werkte enige jaren voltijds en sinds dit jaar was er geen voltijds werk meer bij mijn werkgever. Ik heb nu 2 contracten: één lesopdracht voor 40% die afloopt midden september 2016 en één opdracht onderzoek (20%) die loopt tot maart 2017. Ik heb behoud van rechten aangevraagd en gekregen. Ik hoorde vandaag dat er geen uren meer voor mij zijn en dat ik beide contracten dus nog kan uitdoen maar dan op zoek moet naar ander werk.
Ik hoopte altijd om op een voltijdse uitkering te kunnen rekenen. Nu hoorde ik vandaag van iemand dat als ik vanaf september maar 20% werk ik eerst uitkering zal krijgen + een stukje loon, zoals ik verwacht had. Vanaf maart zou ik dan geen recht meer hebben op een voltijdse uitkering, maar op een uitkering berekend op het loon van 20% werken. Hier schrok ik van en dat wil ik natuurlijk vermijden!

De informatie die ik online vind, stelt me niet gerust: blijkbaar kan je maar deeltijds zijn met behoud van rechten als je 1/3 werkt, maar dat is niet het geval. Verder vind ik geen (begrijpbare) info online.

Eens langsgaan bij de RVA staat bij deze alvast genoteerd in mijn agenda, maar kan iemand mij in afwachting eventueel geruststellen?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 jun 2016 07:02

Geen zorgen maken, je behoud van rechten zal tellen.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”