Waarom zou Landbouwkrediet die schuld zomaar kwijtschelden?De enige die geen enkel brief had opgestuurd of deurwaarder was dus die van crelan, ik dacht toen ik uitstapte van de collectieve schuldbemiddeling dat het kwijtgescholden werd.
Betaal de schuld aan Crelan af, en na een jaar bent u van de zwarte lijst, normaal gezien. Dus tenzij u binnen het jaar een huis wil kopen of een lening wenst aan te gaan, zie ik niet in waarom dit uw toekomstplannen zou moeten hypothekeren?Ik heb een vaste job waar ik al twee jaar werk en keek er echt naar uit om die twee nog af te lossen om daarna te sparen en een woning te kopen. Maar nu valt men wereld in duizende stukken hierdoor :/
Ik vind het vreemd dat mensen hier echt denken dat schuldeisers zomaar die schulden zouden "vergeten" (al dan niet voor, tijdens of na collectieve schuldbemiddeling). Als u schulden maakt, moet u die terugbetalen. Punt. Zo "plots" is dat aan de deur staan niet. U moet toch weten dat een bank ALTIJD achter schuldenaars aangaat, vermeld in een dossier of niet......maar plots vorig jaar stond hij hier... Niets aan te doen!
Ja plots!Ik vind het vreemd dat mensen hier echt denken dat schuldeisers zomaar die schulden zouden "vergeten" (al dan niet voor, tijdens of na collectieve schuldbemiddeling). Als u schulden maakt, moet u die terugbetalen. Punt. Zo "plots" is dat aan de deur staan niet. U moet toch weten dat een bank ALTIJD achter schuldenaars aangaat, vermeld in een dossier of niet......maar plots vorig jaar stond hij hier... Niets aan te doen!
En u kan bewijzen dat de schuldeiser effectief aangeschreven is?Bij CSR zijn schuldeisers VERPLICHT te reageren bij aanschrijving en dit binnen de 3 maand na toelating, dit had deze schuldeiser niet gedaan!
Toch een beetje een verkeerde mind-set, hoor. Een bank is geen liefdadigheidsinstelling. Als u schulden maakt, moet u die afbetalen. Als u meent dat u recht in uw schoenen staat omdat er bij de CSR iets foutgelopen is waardoor die schuld zou moeten kwijtgescholden worden, dan komt dit zo'n beetje neer als iemand die een vervolging ontloopt door procedurefouten. U hebt die schuld gemaakt, dat kan niemand ontkennen. Zeker schulden bij een bank zullen je altijd blijven achtervolgen tot ze afbetaald zijn. Toch begrijpelijk, niet?ook al stond ik recht in mijn schoenen
Ja ik kon dat bewijzen, schuldbemiddelaar en advocaat zelfs op gezet, denkt ge dat ge met een achterlijke te maken hebt ofzo?!En u kan bewijzen dat de schuldeiser effectief aangeschreven is?Bij CSR zijn schuldeisers VERPLICHT te reageren bij aanschrijving en dit binnen de 3 maand na toelating, dit had deze schuldeiser niet gedaan!
Toch een beetje een verkeerde mind-set, hoor. Een bank is geen liefdadigheidsinstelling. Als u schulden maakt, moet u die afbetalen. Als u meent dat u recht in uw schoenen staat omdat er bij de CSR iets foutgelopen is waardoor die schuld zou moeten kwijtgescholden worden, dan komt dit zo'n beetje neer als iemand die een vervolging ontloopt door procedurefouten. U hebt die schuld gemaakt, dat kan niemand ontkennen. Zeker schulden bij een bank zullen je altijd blijven achtervolgen tot ze afbetaald zijn. Toch begrijpelijk, niet?ook al stond ik recht in mijn schoenen
Er is geen reden om zo te keer te gaan. Als zelfs de schuldbemiddelaar en de advocaat er niet hebben voor kunnen zorgen dat de bank achter u aan kwam, is er daar toch iets niet helemaal goed gegaan. Ik denk dat u dan eerder op uw schuldbemiddelaar moet kwaad zijn, dan op de bank.Ja ik kon dat bewijzen, schuldbemiddelaar en advocaat zelfs op gezet, denkt ge dat ge met een achterlijke te maken hebt ofzo?!
Wij proberen altijd respectvol te zijn, en gaan meestal af op de feiten (of wat hier als "feiten" verteld wordt) Maar we merken dat bij een aantal mensen in CSR de mindset is:Maar ik heb hier al gemerkt op dit forum dat als het gaat om mensen met schulden en CSR dat jullie allesbehalve respectvol zijn, weliswaar op een "diplomatische" manier.
Terwijl het eerder moet zijn:Ik ben in CSR, dit is mijn goed recht, want voor die schulden ben ik maar beperkt of niet aansprakelijk, en toch komt dit op mijn dak terecht. Dat die schuldeisers dus maar een toontje lager zichen!
Dat is het enige wat ik wou zeggen.Ik heb schulden gemaakt waar ik niet meer uit raak. Gelukkig kan ik beroep doen op CSR om zo alle schuldeisers zo goed mogelijk te proberen terugbetalen, want zij hebben immers recht op hun geld.
Die uitspraken laat ik voor uw rekening. Ik hoop dat niemand hier in de schulden raakt, eerlijk gezegd. En dat zij die er wel inzitten, er zo snel mogelijk uitraken. Vandaar ook de raad: als je WEET dat je nog ergens een openstaande schuld hebt, wacht dan niet af tot de schuldeiser achter jou aan komt (of ga er niet van uit dat om één of andere reden de schuld kwijtgescholden wordt), maar probeer pro-actief deze schuld te vereffenen.Eerlijk? Ik hoop dat jullie het zelf is meemaken ...