geldigheid lastenboek

waterproof
Topic Starter

geldigheid lastenboek

#1 , 04 jun 2016 21:39

Wij zijn aan het bouwen met SOD en hebben een lastenboek, ondertekend. Nu komt de bouwcoordinator af met extra kosten en nog niet een klein beetje, het gaat om +/- 45% boven het afgesproken budget. Ik denk dat hij bepaalde zaken vergeten opnemen is in het lastenboek, al zou ik niet weten wat.

Wat moet ik hier mee of wat kan ik hier doen?

Bedankt voor de reacties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jun 2016 23:47

Welke reden geeft men op voor die prijsverhoging?
Zijn het soms achteraf bijbestelde werken?
Of werken die in het lastenboek expliciet werden uitgesloten en bijgevolg apart aangerekend worden?
Of waren er speciale funderingen nodig die niet voorzien zijn in lastenboek?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

waterproof
Topic Starter

#3 , 06 jun 2016 18:36

het lastenboek is opgemaakt volgens het plan. In het lastenboek zijn zelfs de kosten voor de extra uit te voeren werken opgenomen. Zou niet weten waar hij die 60 000€ vandaan haalt. Lening is aangevraagd en afgesloten na voorlegging lastenboek/plan. En mr komt 4 maanden nadien af met een extra kost, enkel op de ruwbouw, van 60.000 euro, is wel 2,5 miljoen oude Belgische franken. Snap niet waar hij zo een bedrag vandaan haalt en met welk recht. Hoop alleen dat hier geen rechtzaak van komt, kost tenslotte altijd geld en tijd....

Reclame

advo-immo
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jun 2016 18:40

Heb je hem dat dan niet gevraagd?
In die opvraging zitten misschien al andere kosten.
PLEZIER OP KOP

waterproof
Topic Starter

#5 , 06 jun 2016 19:11

inderdaad gevraagd, kon hij geen antwoord geven. zijn enige uitleg was dat het ondertekende lastenboek een voorlopig lastenboek was (stond nergens vermeld) en was opgemaakt volgens het laatste plan. Architect heeft eveneens gezegd dat hij totaal geen argument heeft om die 60 000 extra te vragen. Andere commentaar van de verantwoordelijke was ook "ik heb ook een kind te onderhouden". Viel van mijne stoel.
Bedankt voor de comments

waterproof
Topic Starter

#6 , 06 jun 2016 19:13

Welke reden geeft men op voor die prijsverhoging?
Zijn het soms achteraf bijbestelde werken?
Of werken die in het lastenboek expliciet werden uitgesloten en bijgevolg apart aangerekend worden?
Of waren er speciale funderingen nodig die niet voorzien zijn in lastenboek?
Totaal niet en om aan een extra van 60000 euro te geraken, enkel voor ruwbouw, moet je, denk ik dan, al de helft groter bouwen. Wat absoluut niet het geval was

waterproof
Topic Starter

#7 , 06 jun 2016 19:16

hetgeen hij ook zei, ik kan voor die prijs nooit een ruwbouw zetten!!!!! tja.... Ruwbouw is nu zo goed als klaar en is compleet volgens plan/latenboek, mét bijhorende prijzen. Dit wou ik nog vermelden

Terug naar “Aanneming”