Hospitalitatieverzekering

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#16 , 23 apr 2006 22:38

Probeer het anders eens bij de ombudsman voor de verzekeringen.

http://www.ombudsman.as

Het jaarverslag 2002 http://www.ombudsman.as/nl/report/index.asp
behandelt een geval van obesitas.

scorpioen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Anke
Contacteer: Website

#17 , 23 apr 2006 23:08

Wanneer u terugbetaling wenst te bekomen van uw verzekeraar, zal u voor de terzake bevoegde rechtbank een zaak aanhangig dienen te maken.

Daartoe raden wij aan een advocaat te raadplegen uit uw buurt.

R

#18 , 18 nov 2006 00:02

verzkeringen proberen alle mogelijke middelen om NIET aan een schadeclaim te moeten voldoen (schandalig maar de realiteit) www.klachtenbanken.be

Reclame

evgoeth

#19 , 05 feb 2007 13:50

Ik zit in dezelfde situatie momenteel, donderdag wordt er bij mij een maagbandje geplaats, en ik heb ook een hospitalisatieverzekering.

Vanaf een BMI van 40 wordt er van uitgegaan dat je lichamelijke klachten hebt die te wijten zijn aan overgewicht.
Daarom dat vanaf een BMI van 40 alle kosten worden gedragen door de hopitalisatieverzekering.

Bij een BMI van meer dan 35 maar minder dan 40 is het aan jou om te bewijzen dat je veel klachten hebt die te wijzen zijn aan overgewicht, maar zelfs dan nog is het aan de verzekering zelf om te beslissen of ze terugbetaling doen of niet.

Ik ken veel mensen die soortgelijke ingrepen hebben laten doen, en er zijn helemaal geen regels hieromtrent.

Moest het zijn dat de verzekering uiteindelijk niet tussenkomt, dan betaal ik het gewoon zelf want ik vind dit nu eenmaal belangrijk genoeg.

petra Jask

#20 , 15 jan 2009 11:20

Hallo,

Net op dit forum terechtgekomen. Vreemd was mijn reactie toen ik het bericht las dat Ethias niet tussenkomt bij de terugbetaling van een maagring. 6 jaar geleden heb ik mij laten opereren. Ik leed aan de 'ziekte' (wel degelijk zo erkend) morbide obesitas. Ethias heeft zonder problemen alle kosten vergoed! Zopas heb ik een abdominoplastie ondergaan. Hier heeft Ethias ook een groot gedeelte van de kosten vergoed. Raar dat dat bij niet iedereen het geval is. Hopende heeft bovenstaande persoon toch nog een financiële tegemoetkoming gekregen.

evgoeth

#21 , 19 jan 2009 11:14

Ik ga hier even op terugkomen.

Ik was geopereerd en had de factuur betaald.
Ze hadden mij bij mijn inschrijving verteld dat ik die kosten van de ring niet zou terugkrijgen.

Na een paar maanden had ik de factuur nog liggen en naast de ring stonden er nog voor een paar honderd euro kosten op, dus ik dacht : ik zal de gehele factuur opsturen en dan zie ik wel hoeveel ze mij terugbetalen.

Korte tijd later kreeg ik een brief van de verzekering dat ze mij het volledige bedrag van de ingreep zouden terugbetalen, maagring inclusief.
Daar verschoot ik natuurlijk wel van, maar achteraf was ik natuurlijk wel blij.

Maar vraag mij nu niet hoe ze dat bepalen.
Mijn BMI was geen 40 en ik had geen bijkomstige gezondheidsproblemen ...

Terug naar “Algemeen”