Bijzondere kosten eot

seppe.b
Topic Starter

Bijzondere kosten eot

#1 , 22 okt 2008 14:56

In mijn EOT staat naast de maandelijkse alimentatie vermeld, dat enkele bijzondere kosten moeten worden betaald. Deze worden als volgt omschreven :

De helft van alle medische kosten zoals daar zijn : belangrijke geneeskundige en tandheelkundige kosten, optieker, logopedie, opleg voor ziekenhuisopname en revalidatie, welke voor de kinderen gemaakt worden, op voorlegging van betalingsbewijzen.

De helft van alle schoolboeken, grote schoolreizen, schoolmateriaal, lidgelden en kampen bij vrijetijds- en of sportactiviteiten welke voor de kinderen gemaakt worden, op voorlegging van betalingsbewijzen.

Nu is mijn vraag, vallen de volgende kosten hieronder :

1) Gewoon doktersbezoek
2) kosten apotheker voor medicijnen verkoudheid
3) tramabonnement
4) loopschoenen
5) Boekentas + rugzak school

Ik vermoed dit laatste wel, maar over de andere kosten heb ik toch mijn vraagtekens...

Wie kan me hierin raad geven ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pdc

#2 , 22 okt 2008 21:55

enkel het 3 de, al de rest is alimentatie

Peterken

#3 , 23 okt 2008 08:16

Schoolboeken, schoolgerief valt tegenwoordig ook onder de maximum factuur. Krijgen ze nu van de school uit. Uitstappen valt ook onder de maximum factuur (max 20€ per jaar) Ouders krijgen tegenwoordig ook een studietoelage (vanaf kleuteronderwijs) Kan hiervoor ook aangewend worden. Laat je zeker niet alles opspelden, je bent geen bankcontact zoals vele moeders wel denken.

Reclame

seppe.b
Topic Starter

#4 , 23 okt 2008 09:03

enkel het 3 de, al de rest is alimentatie
U bedoeld dat ik enkel het tramabonnement hoef te betalen en dus gewone doktersbezoeken en boekentas vallen onder de normale alimentatie ?

Is dit zeker ?

seppe.b
Topic Starter

#5 , 23 okt 2008 09:06

Schoolboeken, schoolgerief valt tegenwoordig ook onder de maximum factuur. Krijgen ze nu van de school uit. Uitstappen valt ook onder de maximum factuur (max 20€ per jaar) Ouders krijgen tegenwoordig ook een studietoelage (vanaf kleuteronderwijs) Kan hiervoor ook aangewend worden. Laat je zeker niet alles opspelden, je bent geen bankcontact zoals vele moeders wel denken.
Mijn ex heeft nochtans een factuur van de school voorgelegd voor 110 € aan huur schoolboeken en copies. Ik vermoed dat dit niet onder de alimentatie valt, maar onder de bijzondere kosten.

Lex

#6 , 23 okt 2008 13:18

In mijn EOT staat naast de maandelijkse alimentatie vermeld, dat enkele bijzondere kosten moeten worden betaald. Deze worden als volgt omschreven :

Wie kan me hierin raad geven ?
Het expliciteren van buitengewone kosten heeft als voordeel dat datgene wat NIET vermeld werd,beschouwd moet worden als zijnde gedekt door de gewone onderhoudsbijdrage(Vred. Menen 28 juni 2000,AR. 96A460)

Ik denk dit voldoende duidelijk is!

Lex

#7 , 23 okt 2008 13:19

Sedert WANNEER bestaat er een maximumfactuur voor het secundair- of het hogeronderwijs?

Peterken

#8 , 23 okt 2008 14:52

Sinds 01/09/2008 natuurlijk in het stedelijk onderwijs

Jorre

#9 , 23 okt 2008 16:19

Peterken,

Ik denk dat u hier verwart met het basisonderwijs.
Ik voeg hier een persmededeling van het Kabinet Vlaams minister van Onderwijs en Vorming van 16 oktober 2008 toe:

http://www.ond.vlaanderen.be/nieuws/200 ... ten-SO.htm
Zoals al meermaals meegedeeld, wordt niet meer overwogen om ook in het secundair onderwijs een maximumfactuur in te voeren. De HIVA-studie bevestigt dat de samenstelling van de schoolkosten zodanig verschilt tussen en binnen studiegebieden dat het niet haalbaar is om hier precieze grenzen in te voeren.

Lex

#10 , 24 okt 2008 09:28

Sinds 01/09/2008 natuurlijk in het stedelijk onderwijs
Bijna juist, het gaat de goede richting uit...je mag nog één keer proberen! :D

Terug naar “Echtscheiding”