Mijn broer heeft een zoon van 7 jaar die hij door omstandigheden niet meer ziet of wilt zien sinds zo'n 4 jaar. Zijn ex en hij zijn dat zo overeengekomen. Hij betaald wel iedere maand alimentatiegeld. Mijn broer is de biologische vader en dus zijn zoon ook erkent op het gemeentehuis.
Nu vraagt zijn ex sinds vorig jaar of mijn broer zijn zoon wilt laten schrappen op zijn naam. Na te vragen waarom ze dat wilt, zegt ze dat mijn broer en zijn zoon toch geen band hebben, hij ziet hem ook niet meer en zijn zoon wilt zelf zijn papa niet meer zien ... Wat ik zelf betwijfel dat een kind zoiets kan denken omdat hij nog maar 7 is ...
Ze wilt het echt zo graag, daarom denk ik dat mijn vermoeden (ik denk dat het kind niet van mijn broer is) klopt. Maar dit kunnen we natuurlijk alleen maar aantonen via een DNA test ?
Na wat opzoekingswerk, zie ik dat zij hun zoon niet zomaar zal kunnen laten schrappen van mijn broer zijn naam ...
Nu dreigt ze om veel argumenten naar boven te halen zodat ze hun zoon toch zal kunnen laten schrappen ... maar persoonlijk denk ik dat dit niet kan.
Mijn broer zegt als zij het echt wil, die schrapping, dat het oké is voor hem, maar dat hij hiervoor niks wilt gaan betalen. Zij beweert dat ze beiden de helft moeten betalen.
Hij heeft met zijn ex echt een verschrikkelijk verleden waardoor hij gewoon wilt dat alles gewoon stopt en zodat kan doorgaan met zijn leven.
Kan zijn ex de erkenning laten ongedaan maken zonder dat mijn broer hier iets voor moet betalen ?
Ik heb haar ook gevraagd om een vaderschapstest te laten doen. Ze zegt hier in in te stemmen, maar voorlopig is het stil. Dus dit bevestigd alleen maar mijn vermoeden.