Kort geschetst: ben maandag op een nieuwe job begonnen, waar ik een bedrijfswagen ter beschikking kreeg. Ik heb die niet nodig voor de job, enkel de verplaatsing naar en van het werk, wat in eigen dorp is en ongeveer 2 km per trip is. De eerste dag kreeg ik de melding dat er de dag nadien een track en trace in de wagen zou geplaatst worden. Tot mijn verwondering, want de wagen stond al enige tijd stil op de parking van het bedrijf (6 tal maanden) en ik heb de wagen niet nodig voor mijn werk. Nu verneem ik vandaag van de secretaresse dat ze elke dag een uitdraai aan de baas moet doorgeven van het T&T systeem, met vermelding van de gereden km's en de tijd, per dag. Aangezien ik die auto niet nodig heb voor mijn werk, is het dus het privéstuk dat elke dag wordt gecontroleerd. Maw, morgen weet mijn baas waar ik vandaag ben geweest. Sinds ik dat weet, wil ik daar zsm weg. Elke keer ik nu in die auto stap heb ik het idee dat er morgen iemand weet waar ik vandaag zat.
Is dit allemaal zomaar toegelaten? Ik ben akkoord als de wagen gebruikt zou worden voor de job, als vertegenwoordiger bv, maar deze controle is echt alleen maar op wat ik privé doe. Er is me ook niets van gezegd toen ik het contract tekende. Los daarvan zijn er nog andere zaken die me hebben doen besluiten om daar zsm weg te gaan. Het liefst zou ik mijn ontslag morgen indienen, maar aangezien ik zelf ben weggegaan bij de vorige werkgever, kan ik dan ook niet gaan stempelen mijns inziens....