Digitale Service en Goederen (Video game server hosting)

Teddiez
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Digitale Service en Goederen (Video game server hosting)

#1 , 01 jun 2016 04:14

Ik plan om een video game server (Ter definitie: https://en.wikipedia.org/wiki/Game_serv ... ted_server) te hosten.
Op deze server zou ik customizatie willen aanbieden voor de individuele spelers ter donatie.

Ter verduidelijking dit is geen video game dat ikzelf eigenaar van ben, maar de eigenaars van dit spel laten anderen toe om hun eigen server te hosten (met of zonder winstbejag), dit laatste is mijn intentie.

Mijn intentie is niet puur om winst te maken, maar om in de eerste plaats de kosten van deze server te betalen. Alhoewel ik geen probleem heb om hier een winstgevend project van te maken.

Nu had ik hier een paar vragen over:

Ik heb/vertegenwoordig geen bedrijf, in welke mate kan ik dit legaal doen als particulier?

Ik kan me voorstellen dat BTW een lastige zaak wordt, iedereen van over de hele wereld kan namelijk op deze server spelen. en mijn server bevind zich in Canada (wordt gehuurd als particulier door mezelf).

Persoonlijk ken ik veel Amerikanen dat dit al jaren doen en nooit iets aangeven en daarmee klaarblijkelijk wegkomen, I weet dat dit illegaal is, maar hoe lang kun je hiermee wegkomen in België, en wat zou er kunnen gebeuren als de overheid je ontdekt?

Initieel zou ik dit willen doen zonder een bedrijf te moeten oprichten, en dan pas als dit de moeite waard blijkt er echt tijd en energie insteken en iets oprichten.

(Ik ben niet zeker waar dit topic het beste past. Excuses als ik dit topic in de foute sectie gepost heb.)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 01 jun 2016 10:27

Als de vraag is, "hoe kan ik belastingen ontduiken?", ben je hier niet op het juiste forum.

In principe moet u zelfstandige worden en btw nummer aanvragen voor aanbieden van elektronische diensten. Eventueel via eenmanszaak of vzw. Daar komt wel wat bij kijken, ik zou dan ook voorstellen eerst eens te bekijken of dit plan echt de moeite is.

Teddiez
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 jun 2016 11:11

Dat is niet de bedoeling, ik ben gewoon helemaal niet op de hoogte hoe dit in elkaar zit in de praktijk. Dankjwel voor het advies.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”