Wij hebben vandaag een factuur ontvangen van een landmeter met een paar plannetjes bij.
Onze architect had een landmeter gecontacteerd om de uitpaling van de woning te doen (deze landmeter had ervoor al voor ons gewerkt), echter omdat het redelijk snel moest gaan hadden wij al een andere landmeter gecontacteerd.
In de mail van de architect naar de landmeter stond duidelijk, neem contact op met de bouwheer voor de nodige afspraken.
Er is nooit contact met ons opgenomen om te bevestigen of om afspraken te maken, daags erna krijgen we een e-mail met plannen in bijlage en de vraag of deze correct zijn omdat ze niet helemaal zeker zijn van de afmetingen.
Wij hebben hier onmiddellijk op gereageerd dat we al een andere landmeter hadden gecontacteerd en dat zij niets moesten doen.
Zij hebben nooit meer gereageerd en nu krijgen we plots een mapje met plannen en een mooie factuur voor het opstellen van afpalingsplan en aanvraag prekadastratie.
De architect heeft in zijn e-mail alleen maar het uitzetten van paaltjes op de werf vermeld en ook uitdrukkelijk vermeld dat ze met ons contact moesten opnemen.
Volgens mij is er dus helemaal geen sprake van een overeenkomst en zeker niet voor de diensten die ze factureerden.
Op de factuur staat, binnen de week klachten schriftelijk overmaken. Ik heb een e-mail gestuurd met de vraag om hun factuur te annuleren en de reden waarom, moet ik dit ook aangetekend doen? Of geldt dit alleen voor handelaars?