Hallo iedereen
Ik weet niet precies onder welk thema dit valt. Misschien valt het onder huwelijk samenwonen of echtscheiding?
Onze huiselijk situatie is wat moeilijker en een bericht dat hierbij past, heb ik nog niet gezien.
Ik zal maar eens beginnen te vertellen, maar eerst moeten jullie weten dat ik de dochter ben en niet de moeder.
Het zit zo, sinds einde oktober zijn mijn moeder en haar vriend, laten wij hem Rudie noemen, getrouwd. Alles ging goed, totdat mijn moeder ziek werd en op ziekenkas moest gaan. Omdat ze te lang op ziekenkas is gebleven, is zij nu ook ontslaan en heeft geen werk meer. Rudie is de enige van ons gezin die nu nog werkt en verdient zelf ook niet zo veel.
Op één april dit jaar zijn wij in een huurhuis van X gaan gaan wonen, Rudie stond al 15 jaar op de lijst en wij helemaal niet.. Wij hebben nog geen tijd gehad om dit huis te verven, vooral omdat ik en moeder eraan werken en Rudie alleen maar op de zetel gaat zitten en tv gaat kijken als hij thuis komt.
Toen moeder en Rudie het huurcontract hebben ondertekend, heeft Rudie erop gestaan dat hij de huur en moeder dus de elektriciteit- en waterkosten betaald. In ons vorige huis was het ook zo, dat Rudie en moeder afwisselend de inkoopkosten van het eten betaalden, maar Rudie wil zijn kaart niet meer aan moeder geven.
Sinds een paar weken voor het verhuis, is Rudie zijn karakter helemaal veranderd. Hij helpt niet meer, betaald alleen nog maar de huur en scheldt moeder uit als zij iets doet wat niet volgens zijn zin is. De laatste weken zegt hij nog niet eens één woord tegen mij of moeder.
Wij hebben het gevoel dat hij ons zover wil krijgen dat wij de situatie beu zijn en uit het huis vertrekken, maar wij willen koste wat het kost hier blijven, omdat wij eindelijk een goed huis hebben zonder schimmel of lekkende daken.
Nu is onze vraag eigenlijk, wie krijgt het huis als men gaat scheiden en niet wil blijven samenwonen? Want Rudie wil ook niet uit het huis vertrekken.
Alvast bedankt voor een antwoord