gezamenlijke rekeningen

linkeroever
Topic Starter

gezamenlijke rekeningen

#1 , 20 okt 2008 18:21

mijn ex nadien wij beslisten uit elkaar te gaan, heeft onze gezamenlijke rekeningen geplunderd. Welk kans heb ik om alles terug te vorderen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
citroentje

#2 , 21 okt 2008 23:25

mijn ex nadien wij beslisten uit elkaar te gaan, heeft onze gezamenlijke rekeningen geplunderd. Welk kans heb ik om alles terug te vorderen.
Denk weinig,er is namelijk geen diefstal tussen man en vrouw.

Lex

#3 , 22 okt 2008 11:12

Art. 462. DIEFSTALLEN gepleegd door een gehuwde ten nadele van zijn echtgenoot,...geven alleen aanleiding tot burgerrechtelijke vergoeding.(Strafwetboek)

Waaruit leidt u af dat diefstal tussen gehuwden niet kan?

Reclame

Creatief

#4 , 22 okt 2008 14:26

@ Linkeroever

Vorder de gelden aan je rechteroever terug via een advocaat. Deze moeten terug in de gemeenschap komen als ze uit de gemeenschap kwamen of van jouw persoonlijke rekening indien dit over je Eigen Vermogen gaat.

Blokkeer al je persoonlijke rekeningen. De volmachten kan je zelfs online verwijderen.

citroentje

#5 , 22 okt 2008 22:09

Art. 462. DIEFSTALLEN gepleegd door een gehuwde ten nadele van zijn echtgenoot,...geven alleen aanleiding tot burgerrechtelijke vergoeding.(Strafwetboek)

M'n advokaat heeft dat verteld,m'n ex had gans de spaarrekening en een deel van de rekening leeggehaald ik had het bewijs dat hij dat opgevraagt heeft met zijn handtekening eronder.
Nu weet ik die adv heeft me veel geld gekost en heeft me slecht verdedigt,er staan teveel dingen in die in het voordeel van me ex zijn,terwijl hij het huis heeft verlaten dat blijkt nu nadat een andere adv gans me scheiding bekeken heeft.
Maar wat kan ik nu nog doen een kale steen kan me niet plukken.

Rebel-with-a-cause

#6 , 23 okt 2008 14:51

Natuurlijk bestaat 'diefstal' tussen (ex)echgenoten WEL, maar ...
'... de strafvordering lastens de daders is onontvankelijk wanneer een strafuitsluitende verschoningsgrond kan worden ingeroepen. De verschoningsgrond betekent dat geen straf kan worden uitgesproken, dit belet evenwel niet dat op burgerrechtelijk vlak de dader kan worden veroordeeld tot een schadevergoeding.'
En daarmee komt men meestal van een kale reis terug, want zoals hier reeds aangehaald, 'een lege doos bevat niks'!

odonelp

#7 , 23 okt 2008 17:56

een Vrederechter zei mij enkele jaren geleden dat b.v. rekeningen "plunderen", het huis leeg halen , etc. ..voor de aanvrage echtscheiding, geen diefstal is - het is wel zo dat bij de verdeling-vereffening rekening moet gehouden worden met deze goederen, zodat de "gepluimde" de helft ervan terugkrijgt.

succes

Terug naar “Echtscheiding”