leervergoeding behoord dit tot netto bestaandmiddelen

benki
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

leervergoeding behoord dit tot netto bestaandmiddelen

#1 , 30 mei 2016 18:35

Heb een vraag omtrent kind te laste , belastingaangifte . Als ik goed begrepen heb mag jou kind niet meer verdiend hebben of 3120€ in 2015 .
In ons geval heeft ons kind een 2100€ verdiend via interimwerk ( november en december samen 2015 ) Nu is mijn vraag ze heeft daar voor leercontract gedaan de leervergoedingen maandelijks behoren die wel of niet tot netto bestaansmiddelen . Voor ons maakt het veel uit want gaat om wel of niet kind te laste .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Billybob

#2 , 31 mei 2016 22:25

Ik meen mij te herinneren dat het loon bij een leercontract als gewoon loon wordt aanzien. Ik neem aan dat er een gewone fiche 281.10 opgemaakt is?

benki
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 jun 2016 19:51

bedankt voor antwoord Billybob

Reclame

Billybob

#4 , 01 jun 2016 22:08

Als ge eventueel wilt, post de cijfers eens die op de loonfiches staan (dit staat onder '250' op de fiche). Dan kunnen we het eens narekenen.

Gewoon studentenwerk telt niet mee voor zoveel euro( weet het bedrag nu niet direct vanbuiten) en als het leercontract gewoon loon is, dan moogt ge een forfait van 20 procent aftrekken.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”